Achterbakplaat met vloerbekleding uitbouwen ivm waterschade

richardc79

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een wasdroger moeten vervoeren met mijn SuperbII combi. (mocht liggend volgens het boekje)
Netjes wat dekens en een zeiltje eronder gelegd.
Dat vervoeren ging natuurlijk prima want de auto is groot genoeg, echter bleek er toch nog behoorlijk wat liters water in te zitten en nu is de achterbakbekleding zeiknat geworden. :(

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om die plaat (met daarop dus bekleding) in het geheel los te schroeven ofzo zodat ik hem even in de tuin in de zon kan laten drogen.
Dit om schimmels en nare luchtjes en dergelijke te voorkomen.

Weet iemand of dat dit mogelijk is in de SII combi?
En zoja, hoe kan ik dat het beste doen?

andrehj

Forumguru
Alles op de bodem ligt bij mij los (ik heb de variant met de bagagerails) en kun je er zo uitpakken volgens mij. Hooguit moet je de achterbank even neerklappen.

richardc79

Nieuw lid
Alles op de bodem ligt bij mij los (ik heb de variant met de bagagerails) en kun je er zo uitpakken volgens mij. Hooguit moet je de achterbank even neerklappen.

Ik heb niet het vakjessysteem, dus het is een houten plaat met daarop bekleding en die ligt niet los. Als je die optilt
scharniert deze omhoog. Daaronder ligt de reservewielruimte e.d.
Ik kreeg gisteren toen ik dat bekeek niet de indruk dat die plaat los lag, maar aan de achterkant echt vastgemaakt zit. Maar ik zal het vanavond nog eens bekijken/proberen, want als dit wel los is, is het natuurlijk een eitje en haal ik die plaat er gewoon even uit en leg ik die te drogen. :-)

EdK

Forumguru
En anders een zooi oude kranten erin leggen en in begin 2x daags wisselen en daarna 1 keer daags.
Of als er in de buurt iemand is met een waterstofzuiger dan eerst hiermee goed zuigen en dan daarna verder uitdrogen met kranten.

En tijdens rijden en verwarming aan dan raampje op kier houden zodat je voldoende ventileert

richardc79

Nieuw lid
Bedankt allen voor de reacties.
De plaat scharniert op een deel maar ligt uiteindelijk toch gewoon los inderdaad, dus ik kon hem er toch in het geheel uitpakken.
Hij staat dus nu mooi naast de verwarming te drogen en morgen als het zonnetje schijnt leg ik hem gewoon verder in de tuin te drogen. kan het ook mooi luchten.
Die kranten zou inderdaad ook een goede optie zijn als hij er niet uit had gekund, maar dat ging dus gelukkig wel.
Nogmaals dank, dat vocht is er nu zo mooi uit. (voorkomt zo een hoop paddestoelen en nare luchten in de auto!)

EdK

Forumguru
Ach een goede paddestoel in een lekkere omelet is ook niet verkeerd hoor !
Maar vocht is niet in de rugleuningen van de achterbanken getrokken ??

TooTall

Forumguru
Je kan in de plaatselijke doe-het-zelf ontvochtigers kopen, een plastic opvangbak met daarboven een houder voor een groot tablet. Zou er zo een stuk of 2 in de auto zetten, regelmatig leegmaken! Voor de rest zou ik ook de achterbank eruithalen (is 2 minuten werk als je weet hoe) en deze in de zon te drogen leggen. Denk eraan, zelfs al VOELT het droog aan met de hand, er kan nog altijd veel vocht in de bekleding zetten.

De gehele vloerpan losmaken kan ook, maar dan mag je een dagje aan de slag om alles (en dan bedoel ik ook alles, van de zetels tot de plastic trim rondom de deuren etc) los te halen.

Succes!

richardc79

Nieuw lid
Ach een goede paddestoel in een lekkere omelet is ook niet verkeerd hoor !
Maar vocht is niet in de rugleuningen van de achterbanken getrokken ??

Haha, inderdaad!
Nee gelukkig niet, ik had er een zeiltje ondergelegd dus het water is 'netjes' via het zeil naar het laagste punt gelopen. :D

richardc79

Nieuw lid
Je kan in de plaatselijke doe-het-zelf ontvochtigers kopen, een plastic opvangbak met daarboven een houder voor een groot tablet. Zou er zo een stuk of 2 in de auto zetten, regelmatig leegmaken! Voor de rest zou ik ook de achterbank eruithalen (is 2 minuten werk als je weet hoe) en deze in de zon te drogen leggen. Denk eraan, zelfs al VOELT het droog aan met de hand, er kan nog altijd veel vocht in de bekleding zetten.

De gehele vloerpan losmaken kan ook, maar dan mag je een dagje aan de slag om alles (en dan bedoel ik ook alles, van de zetels tot de plastic trim rondom de deuren etc) los te halen.

Succes!

Zo erg is het gelukkig niet. Ik heb gelukkig ook nog 2 van die ontvochtigers liggen voor in de auto. (Air-Dry)
Dat zijn van die kussens die het vocht opnemen.
Die zal ik er een paar dagen in leggen voor de zekerheid.
Thanks!

Bovenaan Onderaan