Achterbank beschermen tegen autostoeltje

yal

Lid
Komen net terug van vakantie met de octavia combi, auto is van april dit jaar en heeft er net 11k opzitten.
Vandaag bij de grote schoonmaak ook de maxi cosi tobi uit de auto, toen zag ik lelijke plekken in de achterbank.
De vulling van de zitting en de leuning is ingedrukt en de bekleding is wat verfrommeld.

Wat doen je jullie onder het stoeltje zodat de bekleding en de bank mooi blijven?

grtn yal

cvegreen

Forumguru
Wij hebben 3 kleine kindjes en er staan ook steeds autostoelen in . Wij hebben ook met dat euvel te maken , maar ervaring leert mij dat eens de stoelen er uit zijn en de bank gebruikt wordt zoals het hoort de bank snel weer in zijn normale hersteld , echter kan ik je ook wel volgen bij langdurig gebruik van de stoelen de bekleding het ook goed gaat uithouden of niet ? Ik volg deze topic ook wel .

hemi24

Forumguru
Na 56k hetzelfde "probleem" opgemerkt, maar net als Cvegreen heb ik ook de ervaring dat als je het kinderzitje eruit haalt, het redelijk snel weer terugkomt in de oorspronkelijke vorm.

Voor de vakantie nog even wat grotere stukken vervoert in de O2 Combi, waardoor het zitje van de kleine eruit moest en de banken plat. Toen ik 's middags de banken weer terugklapte was er weinig tot niets meer te zien van deze "indrukking".

Binnenkort wordt het toch tijd voor een andere stoel; de kleine groeit als de spreekwoordelijke kool en kan straks wel in een groep 2-3 zitje...

yal

Lid
de maxi cosi cabriofix met easybase gaf geen problemen, echter de Tobi die je tot 35kg kan gebruiken wel.
In spanje tijdens de vakantie stoeltje ook uit de auto gehaald(ivm. overgeven), toen heb ik een automat onder de drukpunten gedaan.
Dit zonder succes, stoeltje gaat zsm. de auto weer in en kan niet afwachten en kijken of de bank de oude vorm terug krijgt.

Deze auto is prive bezit en moet eigenlijk wel een tijdje blijven, en dus fraai blijven.

grtn yal

cvegreen

Forumguru
Ik zit met eentje van 4 , die zit inmiddels al in zijn derde autostoel (maxi cosi , het kuipje daarna , dan eentje recht met 5 punts gordeltje en nu ook zo'n recht die gewoon met de autogordel om gaat.) Die van 2 zit in die rechte met 5 punts gordel en ons meid zit nu nog in de maxi cosi . Dus die stoelen wisselen om de paar jaar van plaats .

vrucht

Lid
we doen een deken over de achterbank, beschermt de bank tegen scherpe randen van de stoeltjes en beter schoon te maken!
anders vindt je de rozijnen en liga's in elke kier ;)

Rallye

Forumguru
Onze oude Maxi Cosi Priori heeft afdrukken achtergelaten in de passagiersstoel (in de leren zijwangen, die nu iets opgerekt zijn - als je het overigens niet weet zie je het niet). Een opgevouwen handdoek eronder was beter geweest. Voor onder de stoeltjes op de achterbank, een Skoda Kid en een Cybex Solution X-fix heb ik twee van deze besteld via Amazon.co.uk.

Rozijnen, chocola en liga's zijn verboden; tuitbekers verplicht.

cvegreen

Forumguru
Bij ons word er door de kids ook soms gegeten in de auto , want gans de tijd gezaag , " ik heb honger" , daar word ik horendol van . Vandaag nog mijn oudste zoon een banaan gegeven in de auto en daarna had hij dorst gekregen en heeft hij nog een brikje fruitsap gedronken in de auto . Hij is gelukkig een kind die proper is in verband met eten en drinken . We weigeren dat kind ook niet graag iets omdat hij naar ons mening zowiezo al veel te weinig eet en drinkt (dus een lastige eter en drinker). Een deken zou ik wel eronder kunnen leggen , maar heb je dan niet vaak problemen met het wegschuiven ervan ? Die hoezen lijken wel een leuke oplossing , maar in een jumpy heb je een bestelwagen bank zitten .

yal

Lid
wellicht scheeld het

Vandaag bij de tuin afdeling van de Hornbach drie schuimrubberen knie kussentjes gehaald, stoel geplaatst en dingen erachter en hopen dat het werkt.

De dutsen in de achterbank zagen er nog precies zo uit als gisteren en zullen ook wel blijven denk ik zo.(stoel ff uit de auto gelaten)
Probleem is als je de Tobi in ligstand zet dat de 2 twee steunen aan de bovenkant van het stoeltje de achterbank leuning met een beste kracht indrukken. Zie foto 2 http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/autozitjes/peuter/tobi
De skoda heeft een hogere leuning dan de auto op 't plaatje.

Onze kleine eet en drinkt ook gewoon in de auto, wil geen slaaf zijn van m'n spullen maar blijft zonde indien er permanente beschadigingen op komen.
Halve strand heb ik inmiddels uit de auto gezogen, evenals zoutjes etc....

grtn yal

corsaar

Senior Member
@cvegreen
Bij mij in de auto word niet gegeten gedronken of gerookt.
Ook niet door de kleintjes (kleinkinderen) Wekelijks haal vlekken uit mijn vloerbedekking
in huis door lekkende bekerjes die ze laten vallen.

De argumenten die jij beschrijft zijn echter van dien aard dat je er niet omheen kan.
Dus begrijpelijk dat je het wel toestaat.

FredV

Banned
Een deken zou ik wel eronder kunnen leggen , maar heb je dan niet vaak problemen met het wegschuiven ervan ? Die hoezen lijken wel een leuke oplossing , maar in een jumpy heb je een bestelwagen bank zitten .

misschien is dit iets?

Ik heb op de achterbank een skai-deken een zg hondendeken.
Deze zet je vast met banden om de hoofdsteunen. Er zitten standaard gaten in voor de veiligheidsriemen.
Indertijd bij Halfords gekocht.

floris

Lid
kussentjes en dekens etc.... veroorzaken een nog grotere druk op de stoel en/of bankvulling. Wat beter werkt is de isofix bevestiging van de kinderzitjes dan raakt het stoeltje de zitting van de stoel of bank nauwlijks.

cvegreen

Forumguru
@ Corsaar , met 3 kleine kinderen is dat niet altijd even makkelijk om ervoor te zorgen dat er nooit gegeten en gedronken word in de auto , roken doen wij ook nooit in de auto , wij zijn verstokte anti rokers trouwens. De vloerbekleding is van een bestelwagen , dus afwasbaar . Geen tapijt dus, lekker handig met 3 ukkies op de achterbank die steeds iets willen eten of drinken en het nodige gesmos moet je er maar voor lief bijnemen natuurlijk .

Rallye

Forumguru
kussentjes en dekens etc.... veroorzaken een nog grotere druk op de stoel en/of bankvulling.

Deels zijn ze wel een oplossing: ze verdelen de druk over de gehele zitting of "dempen" het effect van puntige/uitstekende delen op de zitting.

Bovenaan Onderaan