Achterbank Combi kan niet meer naar beneden

MWPrins

Nieuw lid
Ik heb een Skoda Fabia I Combi uit 2006. Helaas kan de achterbank niet meer volledig naar beneden. Van het kleine deel (linker kant) kan de rugleuning niet meer naar beneden. Het grote (rechter) deel gaat nog wel naar beneden. Het lijkt er op alsof de hendel welke in de rugleuning zit afgebroken is van het mechnisme welke de leuning los laat.

Heeft iemand ervaring met dit defect? Weet iemand of dit zelf te vervangen is, of moet ik hiervoor toch naar de dealer toe?

Cordoba

Forumguru
Ik zou zeggen kijk even of je dit rugbankdeel uit de auto kunt verwijderen, en dan óf repareren, óf vervangen door een goed exemplaar van de sloop. Het is alleen de vraag of het vastzittende deel op een beetje redelijke manier los te halen is. Normaal voor het verwijderen van de rugdelen, verwijder je eerst de zittingen, klapt dan eerst het smalle rugdeel naar voren, en klikt die los met een schroevendraaier, haalt 'm eruit, en dan hetzelfde recept voor het brede deel.

Misschien lukt het op een andere manier om het rugdeel los te klikken, en dan lukt het misschien nog redelijk eenvoudig. (ik heb zelf de stoelen en complete achterbank van mijn Fabia gewisseld met exemplaren uit een Seat Ibiza, maar bij mij was er niets kapot)

Ridley

Forumguru
Heb ik ook ooit gehad met mijn F1, dealer gefixt voor 3 tientjes destijds (2006 uit mijn hoofd). Dat valt reuze mee hoor, ik vreesde toen ook voor een grote kostenpost.

MWPrins

Nieuw lid
Zojuist even de dealer gebeld, maar ze konden mij geen goede schatting geven.

Ik denk dat ik zelf even aan de klus ga, eens kijken of ik het deel er volledig uit kan halen.

Skoda_Fan

Actief lid
Als Ridley aangeeft. Met onze F1 (2.0 Combi - 2006) ook gehad. Van het handeltje was een soort haakje afgebroken. Onderdelen waren een paar euro. Het weer werkend krijgen kosten aardig wat tijd, maar ja ik ben geen garage. Wellicht gewoon even bij dealer langsgaan. Kunnen ze het gelijk zien.

Bovenaan Onderaan