Achterbank Octavia

FRFC

Nieuw lid
Binnenkort zal m'n Prius ( helaas) vervangen moeten worden door een andere lease auto. Gezien het aantal kilometers per jaar zal het een diesel gaan worden. De Octavia Combi EBL staat hoog op de lijst, echter : tijdens een showroombezoek viel het mij op dat de middelste plaats op de achterbank niet echt lekker zit. Het lijkt alsof de onderkant van de middenarmsteun wat naar voren steekt en vervelend in je rug prikt . Herkenbaar ? Uiteraard zal ik er zelf nooit zitten ,maar heb regelmatig 4 passagiers aan boord.

Canon-Eye

Forumguru
dat de middelste plaats op de achterbank niet echt lekker zit. Het lijkt alsof de onderkant van de middenarmsteun wat naar voren steekt en vervelend in je rug prikt . Herkenbaar ?

Ja, ik heb ruim 3 jaar in zo'n koets gereden en herken dit wel. Maar het is niet uniek voor de Octavia of überhaupt voor Skoda - dit is bij veel meer auto's het geval. Niet alleen door de opgeklapte middenarmsteun, ook het middenstuk van de zitting is vaak wat bollig en/of harder, dus het is dan officieel wel een zitplaats maar ik zie het meer als een noodzitting.

Daar staat tegenover dat dit probleem oplossen waarschijnlijk betekent dat de linker- en rechter achterzitplaatsen minder zijwaartse steun zullen bieden...

TL@

Forumguru
Heb geregeld iemand op de middenste plaats achterin en heb nog geen klachten gehad. Het is niet zo comfortabel dan de buitenste plaatsen maar het gaat.

FRFC

Nieuw lid
Heb geregeld iemand op de middenste plaats achterin en heb nog geen klachten gehad. Het is niet zo comfortabel dan de buitenste plaatsen maar het gaat.

Dank, binnenkort maar eens gaan proefrijden en eens kijken wat de ervaring van de passagiers is.
Zijn er verder overigens nog specifieke dingen om op te letten ?

Pendragon

Donateur
Mijn zoontje van 8 vind het heerlijk om in het midden te zitten. Als mijn dochter voorin de auto zit wil hij altijd in het midden zitten. Hij kan dan lekker naar voren kijken en mag ook graag naar de kaart kijken op de Columbus. Ik heb hem nog nooit horen klagen over hoe het zit op die plek. Misschien dat het voor een volwassene anders is, maar met 3 volwassenen achterin zitten lijkt ook niet echt ideaal. Daar is de ruimte net te weinig voor.

hemi24

Forumguru
Lijkt me dat als dezelfde 3 personen achterin een Prius passen, dit in een O2 geen problemen mag opleveren...

Bij een uitje op vakantie heb ik het zelfs gepresteerd om de schoonouders op de buitenste achterzitplaatsen te bergen met onze dochter in de maxi-cosi Rody in het midden.

Bovenaan Onderaan