Achterbumper gebarsten

Op de snelweg tijdens de file de achterbuurman achterop gehad. De bumper is vooral links beschadigd, deze is vervormd en los geschoten. Het liggende deel (bij de laadbak) is in elkaar gedrukt en weer uitgezet waardoor de lak gebarsten is, en allerlei hobbels in het liggende deel nu.

Is dit te repareren door frezen, plamuren en spuiten, of wordt dit een nieuwe achterbumper? Is verzekeringswerk uiteraard. 8D00ABD0-438E-4797-8AC5-C8FD90893EF0.jpeg E351C064-C546-407D-BD7D-CCE8A5F3408B.jpeg E1CF518D-0699-4C24-842A-311A97F5C59A.jpeg 6F1E9218-73EE-4D1E-A5F8-8F2C686307D9.jpeg
 

Captain Hook

Forumguru
Als het verzekeringswerk is, hoef je dat toch niet zelf uit te zoeken?

Laat dat de experts en schadehersteller lekker doen!
 
Uiteraard. Wilde vooral even peilen hoe jullie ervaringen zijn. Ik wil liefst een nieuwe achterbumper want met plamuren en spuiten ben ik bang voor kleurverschil.
 

1983jeroen

Forumguru
Nieuwe bumper waarschijnlijk. Heb ik dit jaar ook gehad omdat mijne er nog veel erger aan toe was.
Kleurverschil zie ik niet terwijl sommige delen dit jaar al 3 keer gespoten zijn
Kunnen ze blijkbaar heel goed matchen tegenwoordig
 

1983jeroen

Forumguru
Dat geloof ik graag, maar had eens een Clio met duidelijk kleurverschil en zie het op de weg ook best vaak met bijvoorbeeld 1 deur die net iets afwijkt van de rest.

Bij sommige merken zie je bij nieuwe auto's ook duidelijk verschil tussen de kunststof bumper en het plaatwerk qua kleur.
Vooral bij Peugeot is dat al jaren een opvallend punt.
 

SuperBeeb

Forumguru
Mijn - witte - bumper is onlangs ook gespoten (diepe kras over de volle breedte). Kleurverschil is op het 1e en 2e gezicht niet te zien. Mijn bumper was niet ingedeukt, dus vervangen was niet nodig. Kostte iets meer dan 1000 euro bij Autoschadehuis. Gelukkig verzekeringswerk.
Kosten zaten deels in (de)montage van sierstrips, reflectoren en parkeersensoren.
 

CDO

Forumguru
En laat het schadebedrijf ook even achter de bumper kijken, er is vaak meer kapot dan dat je vanaf de buitenkant ziet nadat alles weer teruggeveerd is……
 

Fmoon

Forumguru
Als het verzekeringswerk is, hoef je dat toch niet zelf uit te zoeken?

Laat dat de experts en schadehersteller lekker doen!
Als je op het forum dit als antwoord gaat geven dan kan je net zo goed geen vraag meer stellen op het forum.

Dan kan je voor elk probleem/vraag naar een “expert”.

Dat is juist het mooie van dit forum wat je bijna nergens anders ziet, meedenken met elkaar en daaruit soms mensen helpen of zelfs gerust stellen.
 

JeSko

Forumguru
Eens @Fmoon , met zulke reacties jaag je potentieel mensen weg.

Ik begrijp best dat je, zeker als je het misschien nog nooit eerder meegemaakt hebt, met bepaalde vragen op voorhand zit.
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Pssssst, deze 'conversatie' (berichten #12-#14) brengt niets in dit topic, en hoort hier ook niet.
 
Bovenaan Onderaan