Achterbumper octavia

rampie

Senior Member
Allen,

Vandaag bij he uitrijden van een parkeerplaats iemand net naast mijn wielkast ingereden die hetzelfde manoeuvre uitvoerde. Resultaat: kras op velg en deuk in de achterste bumper. Nu is de vraag, wat kan ik doen aan de bumper? Opnieuw laten spuiten of laten polieren? Weet iemand kostprijs van beide? Weet iemand ook wat ik aan de velg kan doen?

Bedankt.
uploadfromtaptalk1436464943140.jpg

peterrapid

Forumguru
Kras in bumper is op eerste zicht tot op de primerlaag dus dit betekend dat polieren geen oplossing biedt. Ik denk dat herspuiten enigste mogelijkheid is om het terug mooi te krijgen.

Zwapp

Forumguru
Heb met mijn vorige O2 bijna exact dezelfde schade gehad, was dan niet mijn schuld gelukkig, bumper is toen opnieuw gespoten en velg is voorzien van een nieuw poedercoatje, was ongeveer 1200euro bij elkaar... even ter info!

Berry1912

Forumguru
Vreemd dat die kras op de velg niet op dezelfde hoogte zit als op de bumper:pieker::arghh:

Grapje, veel succes met de afhandeling. Altijd kl*te zo'n schade.

Beedeewee

Forumguru
Ik heb laatst in Castricum m'n gehele bumper laten spuiten voor 250 euro. Maar dat was dan zonder uitdeuken...

x-ray

Lid
Vervelend, zeg . Rij langs wat schadebedrijven en vraag wat het herstel gaat kosten, meld wel dat het voor eigen rekening is (vaak zijn de kosten dan lager) tip, ga langs kleine bedrijven, deze zijn meestal goedkoper en meegaander dan bvb Care om maar wat te noemen (uitzonderingen daargelaten)

CDK

Forumguru
als je niet laat uitdeuken en herspuiten kan je met polijsten nog redelijk resultaat behalen op de plaatsen waar de lak niet helemaal weg is, de velg ga je niet meer mooi krijgen zonder reparatie en volledig nieuw opmaken. altijd balen zulke situaties :(

rampie

Senior Member
Ben nog aan het afwachten wat ermee zal gebeuren aangezien de verzekeringen het niet eens worden. Aangezien we beide van parking afreden, wil de ene maatschappij niets uitbetalen, de andere dan wel weer de helft. Bij het niet uitbetalen dragen wij de herstelkosten, bij uitbetalen verhoogd de jaarlijkse bijdrage ook weer voor 5jaar. Wordt nog leuk staartje...

Bovenaan Onderaan