Achterbumper vervangen: ervaringen?

Joost6D

Nieuw lid
Hallo,

In de vakantie reed ik een flinke deuk in de linker hoek van mijn achterbumper (de parkeersensor reageert later dan ik van mijn vorige auto gewend ben :bloos:).
Uitdeuken en opnieuw spuiten lijkt me niet zo'n goeie oplossing. Denk eraan de bumper zelf te vervangen. Iemand ervaring mee? Waar de bumper te bestellen bijvoorbeeld?

BVD! Joost
 

CDO

Forumguru
Al even voorzichtig de föhn erbij gehad en van binnen uit proberen uit te drukken?
Of schade te groot daarvoor?
 

Joost6D

Nieuw lid
Hi C,

Dank voor je feedback. De deuk (diameter ca. 20cm) eruit drukken zal redelijk gaan vermoed ik. Zal ik inderdaad proberen; ziet er dan vast al weer wat beter uit.
De resterende oneffenheid + krassen wegwerken wordt lastiger.

Als ik nou voor zeg €200 een nieuwe bumper kan regelen vind ik dat wel het overwegen waard. Vandaar mijn vraag hierboven.

Groet, Joost.
 

EdK

Forumguru
€200 een nieuwe bumper kan regelen
Ruim 14 jaar terug reed ik een RR (roomster) en terwijl deze in parkeervak stond bij werk reed één van de buren ertegen
Afijn moest geheel nieuwe bumper op en dat koste toendertijd al 1000 eurie incl op kleur spuiten en montage ( nieuw)
en toen zaten er nog geen sensoren etc op !!
 

Joost6D

Nieuw lid
Een update:
Zelf repareren is mogelijk, doch kosten voor primer, lak en tijdsinvestering vond ik dermate hoog dat ik toch besloot de bumper te laten repareren door een schadereparatiebedrijf, a €580,=. Resultaat: als nieuw.

Dank allen voor jullie input.
 
Bovenaan Onderaan