achterbumper verwijderen van octavia I break ????

wblft

Nieuw lid
Hoi mede skoda-fans:
Deze middag een poging gedaan om mijn achterbumper van mijn break te verwijderen ... helaas niet helemaal gelukt. Uiteraard krijg ik netjes alle vijsjes in de wielkasten en onderaan los, maar achter de beschermstrip zitten links en rechts nog 2 bouten (of moeren op een draadstukje). Iemand ervaring hoe deze los te krijgen zijn ??? thx voor de hulp !

SkodaMan

Actief lid
Misschien moet je ze er af breaken?
tongue.gif

wblft

Nieuw lid
Komaaan ... is er nu echt niemand die z'n achterbumper al eens van z'n wagen gevezen heeft ??? Pls share your knowledge.

Petter

Lid
Ik moet even diep graven, is al weer een tijd geleden dat ik de achterbumper er van onder heb gehad, maar volgens mij zitten er in de kastjes in het verlengde van je wielbakken 2 moeren welke je los moet draaien en dan blijven de draadeiden in de bumper zitten, je zou ook nog even naar de montageinstructie van een trekhaak kunnen zoeken welke voor een octavia geschikt is, misschien dat je daar wijzer van wordt.

purk

Senior Member
klopt gewoon aan bijde kanten twee boutjes eruit draaien die je kunt zien zitten als je de afdekkappen aan de zijkanten van de kofferbak opent.

EN zo'n skoda heet combi en geen break, het is geen franse tuffertje
shocked.gif

wblft

Nieuw lid
Jazekers, eraf en erop zonder problemen. Als ge der eens rustig aan begint, en met bovenstaande tips, is dit een makkie. Heb een achteruitrijsensor met antennestrip geplaatst. Zo ene zonder gaatjes te moeten boren in de bumper. Ben nu nog in een test-fase, maar heb al wel gemerkt dat ik wat storing heb van niveauverschillen op de grond (valse piepjes). Misschien dat ik ze nog moet verkleven.

Dani

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: wblft</font><hr />

Jazekers, eraf en erop zonder problemen. Als ge der eens rustig aan begint, en met bovenstaande tips, is dit een makkie. Heb een achteruitrijsensor met antennestrip geplaatst. Zo ene zonder gaatjes te moeten boren in de bumper. Ben nu nog in een test-fase, maar heb al wel gemerkt dat ik wat storing heb van niveauverschillen op de grond (valse piepjes). Misschien dat ik ze nog moet verkleven.

[/ QUOTE ]

Ik wil mijn bumper van mijn combi ook eraf halen. Dus zou je in het kort nog stapsgewijs de werkwijze willen opsommen?
alvast bedankt

wblft

Nieuw lid
° alle vijsjes los (torx), beginnen in wielkasten en onderzijde bumper (op je rug liggen)
° dan langs binnen in de koffer: opbergvakken opendoen (leegmaken!) en 2 bouten (zeskant) losschroeven.
° bumper voorzichtig afnemen
° klaar ... om te monteren: alles andersom

Bovenaan Onderaan