Achterdeur Fabia uit 2006

Als eerste een gezond, gelukkig en veilig 2014 toegewenst aan alle leden.

Vraag, ElsaWin geeft aan dat er voor het verwijderen van de deurgreep achter je eerst een deurrubber aan de kant moet trrekken. echter heeft mijn Fabia dit niet! ook de gaten komen niet overeen in de deur. Wat ik wil is de greep verwijderen om vervolgens de binnenplaat geheel los te kunnen nemen van de deur en ik deze kan afkitten. Ook last van lekkende deuren heb ik. Je zou 1 boutje 3 slagen los moeten halen en dan vevolgens een deel van de greep recht uit de deur moeten kunnen trekken. Nou, ik weet niet met hoeveel paarden je moet gaan trekken, maar de huis komt niet los! Wel merk ik dat bij het iets losdraaien van het torxboutje het huis iets meer speling krijgt. Maar met geen mogelijkheid krijg ik hem eruit, en dus de plaat achter de deurbekleding ook niet. Heb al wel alle popnagels uitgeboord. Wat slecht dat Skoda popnagels gebruikt voor deze toepassing. Als er iets in de deur moet gebeuren is het vele malen handiger om parkers o.i.d. los te draaien.

Dus de tekeningen en uitleg ElsaWin komen niet overeen (100% de juiste auto geselecteerd) en hoe haal ik de greep nu los?

Ik heb er wel een soort afdekkapje vanaf gekregen van het huis. Maar daarachter is het gewoon weer dicht en kan het kabeltje wat aan de zijkant van de greep zit niet losgehaald worden.

HELP

Cordoba

Forumguru
Allereerst neem ik aan dat het om achterportier gaat (daar zit meestal de lekkage). Ik heb het vermoeden dat je de verkeerde kant op trekt of iets dergelijks. Kun je een foto plaatsen met hoever je wel komt, en met uitleg waar je dan precies vastloopt? Ik heb er nu wel een vaag idee bij, maar om vanuit een vaag idee, de juiste aanwijzingen te geven, is nogal lastig.

Overigens, heb je het wel over de binnen-handgreep?

Hai,

het gaat over de buiten handgreep!
Ik zal aan de hand van wat screendumps vanuit Elsa even proberen uit te leggen wat anders is.
upload_2014-1-3_10-43-2.png

Rubber op bovenste plaatje zit er niet. Gaatje 4 waarin schroevendraaier zit kan ik enig sinds vinden.
Al zit die niet exact op dezelfde plek als bij mij. Onderdeel nummer 3 zou los moeten komen bij losdraaien van schroef in gat 4. (paar slagen)

Onderste plaatje: Kabeltje 1 zou je los moeten halen uit de greep. Maar dat gaat niet als onderdeel 3 blijft zitten.
Ik heb een kunststof demontage keg die dealers ook gebruiken om geen schade te maken aan de lak en dergelijke. Nou dat ging niet. VOORZICHTIG met tangetje geprobeerd, nou, 1mm beweging, maar krijg hem er niet uit.

Het fijt dat Elsa andere plaatjes laat zien (met rubbers enz) dan wat ik heb baat me al zorgen. Zoals je ziet onder in Elsa staan de fabrieks codes die ik overgenomen heb uit type plaatje kofferbak. Dus moet 100% dit type zijn.

Bedankt voor je link naar seat. Weet je toevallig de kosten van deze onderdelen?
Ga ik ze bestellen bij Seat.
Met speld prikken had ik idd ook al bedacht. Aftasten waar er ruimte.

Thanks en welkom in gemeente Alphen ;)

hier zoals het er bij mij uitziet
IMG_1311.JPG IMG_1312.JPG

Toch wel anders dan Elsa. Op de foto hierboven waar je de greep ziet, zie je dat zeg maar onderdeel nummer 3 niet meer voorzien is van een kapje. Deze kon ik er aftrekken. Ik dacht dat ik na verwijderen van dit kapje het plaatje zou krijgen wat in Elsa zou staan, maar tot mijn verbazing zie ik wat je op de foto ziet. Kan ik er NOG niet bij.

En op de bovenste foto geen deurrubber te zien, en het meest linker gaatje zou dat gaatje moeten zijn waar Elsa het over heeft. Nou, ik zie daarachter idd een torx boutje. Maar na 4 slagen losdraaien komt 3 er niet uit!

Bovenaan Onderaan