Achterin rammelt het :(

De Stip

Forumguru
Sinds enige tijd, rammelt het achterin de auto. En als ik ergens van baal, dan zijn het rammeltjes in de auto. Ik heb de auto helemaal leeg gemaakt en het is er nog steeds.
Kan het zijn dat er iets onder de hemelafdekking los zit? Of in de klep? Geen idee!
Het klinkt alsof er een knikker aan het rollen gaat en is te horen op een hobbelige weg.
Overigens begint ook de blindering van originele zonnedak te rammelen. Ook niet echt een gevoel van kwaliteit. Best jammer, want de rest van de auto bevalt me nog steeds.

Michelv.

Forumguru
Ik had een tijdje terug een rammeltje aan de achterzijde in mijn O2, bleek de rugleuning van de achterbank te zijn. Beetje tape om het beugeltje gedaan waar de sluiting van de leuning in valt(bij het weer naar achter klappen van de leuning) en het is over.

guitar_billy

Senior Member
Ik heb ook een origineel zonnedak waarvan de blindering begon te rammelen.

- Rammelt de blindering van het zonnedak als die dicht zit?
- En houdt het dan op als je je hand tegen de hemelafdekking leunt?

Bij mijn auto zat de bekleding van de B-stijl en de daaraangrenzende vloerdelen van de voordeur/achterdeur niet helemaal meer vast, er waren een paar clipjes afgebroken.
Tijdens de beurt zijn de delen weer vastgezet met nieuwe clipjes en nu rammelt er niets meer.

De Stip

Forumguru
Bedankt Guitar Billy & Michelv, ik ga er even mee aan de slag. Hopelijk is het een van die dingen, want het is behoorlijk irritant.
En ja, bij mij rammelt de afdekking zodra hij open staat. Wanneer ik ertegenaan druk houdt het op en ook wanneer ik hem een paar centimeter sluit.

De Stip

Forumguru
Tape zit om de beugeltjes, zo een proefritje en hopen dat het kwaaltje opgelost is. Nu nog iets zoeken voor dat rammelen van de hemelafdekking.

Harryke

Nieuw lid
Ik heb het ook gehad bij mijn O2. Dealer heeft de achterklep strakker afgesteld... Opgelost.
Is dus ook nog een mogelijk plekje mocht de rammel nog niet weg zijn.

De Stip

Forumguru
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!! Het zit er nog steeds :( De tape heeft niet geholpen dus. Vanmiddag bij de garage vragen of de achterklep strakker afgesteld kan worden. Anders weet ik het ook niet meer. Jammer, want het gaat flink ten koste van je rijplezier :(

De Stip

Forumguru
Vandaag heeft de monteur meegereden en regelmatig iets geprobeerd. Afdekking achterklep los gehad, zijpanelen los gehad (en bij het linker meteen de regelunit van de trekhaak gecheckt), uiteraard alles uit de kofferbak in de werkplaats achtergelaten om die rammeltjes uit te sluiten. De achterbank leuningen gecheckt (tape zat er al om). Hij gaat zich er nu nog over beraden en ik kan me alleen nog voorstellen dat het in de plastic afdekking van de overgang tussen bumper en koffer ruimte zit. Je weet wel, dat gedeelte waar het slot in zit.
Ook de verlichtingsunits hebben we gecontroleerd op eventueel loszittende lampjes.

De Stip

Forumguru
Alles is uit de auto, zelfs de subwoofer. Dus er is toch iets mysterieus aan de hand. Morgen gaat de monteur ermee aan de slag. Ik hou jullie op de hoogte....

De Stip

Forumguru
Het euvel is gevonden en je gelooft het nooit. Er was iets afgebroken in het derde remlicht..... Geen idee hoe zoiets tot stand is gekomen. Een keer heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard remmen zei ik :)
Gelukkig onder 100 procent coulance gerepareerd en ben nu eindelijk van die vervelende rammel af. Goed werk Auto AMES Gorinchem!

motomarz

Senior Member
Ik had vorige week ook een rammel achterin de auto.
Dat bleek echt een knikker te zijn die een van de kids de auto in gesmokkeld had.

Gelukkig is het verholpen! Best irritant, zeker als je het niet kunt vinden.

Bovenaan Onderaan