Achterkant armsteun

Morgen krijg ik eindelijk mijn octavia 3 combi. Nu was ik gisteren nog even bij de garage en het viel me op dat de middentunnel achterin vrij hoog is. Mijn oudste dochter zal daar meestal zitten met haar benen daaromheen. Is er iets om het kunststof te beschermen tegen krassen door kinderschoenen? Anders wil ik er iets van een doek omheen leggen, maar wellicht is er een mooiere oplossing te bedenken....

Frup

Forumguru
Er zullen hoe dan ook krasjes aan de auto ontstaan. Zowel binnen als buiten. Laten we die gebruikssporen noemen. De eerste is het ergste. Als je hem mooi wil houden, moet je hem ongebruikt in de garage laten staan.
Ik maak me er niet druk meer om en accepteer dat het gebeurt. Alleen krasjes in de lak die tot roest kunnen leiden laat ik bijwerken. Je probeert je auto netjes te (onder)houden, maar het is ook een gebruiksvoorwerp.

Henrik

Forumguru
Er zijn wel oplossingen voor dit probleem. Je zou met een (transparante) beschermfolie kunnen werken bijvoorbeeld. Of zoiets op AliExpress, maar moet maar net je smaak zijn. :facepalm:

Wat ik me heb bedacht is dat je het probleem alleen maar verplaatst met zulke oplossingen. Je ziet namelijk nog steeds krassen of vegen, maar dan op de oplossing die je hebt aangeschaft. En van je krasloze interieur kan je niet genieten, want daar heb je dan iets overheen geplakt.

Het moment dat je er misschien nog het meest plezier van hebt is als je alles eruit haalt, net voordat je de auto verkoopt/inruilt. Dus dan heb je nog geen tijd om er lol aan te beleven.

Misschien is het nog niet zo gek om te accepteren (zeker als je kinderen hebt) dat je auto er niet altijd uit kan blijven zien alsof hij net de showroom uit is komen rijden.

Canon-Eye

Forumguru
Snij een stuk vloerbedekking (pakweg een halve meter vinyl in een passende kleur, 2m breed) pas dat van dorpel tot dorpel doorloopt onder de gewone vloermatten, die het zodoende op hun plaats houden.

Jessedew

Senior Member
Ik heb een licht interieur en mijn zoontje zit graag met zijn voeten tegen de achterkant van de voorstoel. Bij mijn audi was dat kunststof, dus schoon te maken, bij mijn stoffen interieur helaas niet, dus ik heb voor de achterkant van de stoelen doorzichtig plastic uit china. Kwestie van je dochter opvoeden gaat het worden denk ik;)

Snij een stuk vloerbedekking (pakweg een halve meter vinyl in een passende kleur, 2m breed) pas dat van dorpel tot dorpel doorloopt onder de gewone vloermatten, die het zodoende op hun plaats houden.

Deze oplossing klinkt eigenlijk wel goed ja. Kan natuurlijk ook met een stuk van een mat ofzo.

Tuurlijk snap ik dat er wel krassen e.d. In en op de auto gaan komen na verloop van tijd. De auto is echter niet van mijzelf maar van mijn werkgever. Ik ben opgevoed dat je daar zo zuinig mogelijk mee omgaat. Daarnaast zal ik behoorlijk veel in de auto zitten en voelt het fijn als het er een beetje netjes uitziet. Mijn vorige bedrijfsauto was na een jaar op het kunststof als zo beschadigd dat ik mij dagelijks zat te ergeren. Nu hbe ik het idee dat het materiaal van de skoda wel een stuk beter is dan bij de Hyundai die ik had, maar voorkomen is beter dan genezen....

Jessedew

Senior Member
Tuurlijk snap ik dat er wel krassen e.d. In en op de auto gaan komen na verloop van tijd. De auto is echter niet van mijzelf maar van mijn werkgever. Ik ben opgevoed dat je daar zo zuinig mogelijk mee omgaat. Daarnaast zal ik behoorlijk veel in de auto zitten en voelt het fijn als het er een beetje netjes uitziet. Mijn vorige bedrijfsauto was na een jaar op het kunststof als zo beschadigd dat ik mij dagelijks zat te ergeren. Nu hbe ik het idee dat het materiaal van de skoda wel een stuk beter is dan bij de Hyundai die ik had, maar voorkomen is beter dan genezen....
Ik zou dat zelf nu juist een reden vinden om het minder nauw te nemen (ook gelet op het feit dat het over de achterbank gaat, waar je zelf nauwelijks komt, maar domein is van de kinderen)
Als ik een auto had van mijn werkgever zou ik er uiteraard wel gewoon zuinig op wezen, maar zou ik niet allerlei beschermconstructies verzinnen. Maar iedereen zijn voorkeur uiteraard!

Vandaag voor het eerst alle 3 de kinderen op de achterbank gehad. De lengte van de benen van de oudste zijn al zo lang dat ze op de grond staan.... Had ik niet verwacht. Probleem is dus niet aanwezig haha

• Leuk
Waarderingen: Frup
Bovenaan Onderaan