Achterklep afstellen, scharnieren vervangen.

Fabia

† In Memoriam
Vandaag kwam een kennis van me langs die in een FI Combi rijdt. En het viel me op dat de achterklep niet goed op z'n plaats zit. Je ziet een behoorlijke spleet tussen het dak en de achterklep. Ook valt de klep niet evenwijdig met de C stijl, de ruit ligt te hoog. Het lijkt er op dat ook de klep is geprobeerd te sluiten terwijl er iets in de kofferruimte lag dat te groot was. De klep sluit wel normaal, beneden is er geen spleet maar naar boven wordt íe steeds groter. Mijn idee is dat de klep opnieuw afgesteld moet worden of dat de scharnieren vervangen moeten worden. Wie heeft voor mij het :regels: uitbouwschema van de achterklep van een Fabia I combi? De kennis heeft ook veel last van vocht en dat komt waarschijnlijk hierdoor. Ook heb ik hem verteld van het afkitten van de achterdeuren, wat hij nu ook gaat doen.

Ronnie

Forumguru
De scharnieren zijn gietstukken, deze gaan zelden krom. (ze zullen sneller afbreken dan buigen) De oorzaak zal liggen in een iets ontzet frame van de klep. Een stuk hout en een moker doen dan wonderen.......

Bijlagen

• Fabia1 Combi Achterklep uit.doc
    67,5 KB · Weergaven: 22

Fabia

† In Memoriam
Bedankt voor het antwoord. Ik heb het door gegeven. Gelukkig is de kennis leraar op een VMBO auto techniek, dus dat moet gaan lukken.

Bovenaan Onderaan