achterklep niet te openen

DJB

Nieuw lid
Heeft iemand het ooit een keer mee gemaakt dat je je achterklep niet meer kunt openen? Voor mij is het vanaf vandaag de tweede keer. De eerste keer was met een opel. En nu dus met mijn octavia.
Als ik de ontgrendeling aanraak hoor ik wel iets gebeuren zoals ik normaal ook hoorde maar de klep gaat niet open.
Zit er iets van een nood-ontgrendeling in de auto, zoals je vaak in amerikaanse autos ziet?

Iemand een idee?

Captain Hook

Forumguru
Wat dacht je van de gebruiksaanwijzing? Daar staat beschreven hoe de nood ontgrendeling funktioneert. In de meest recente manual van de O2 staat het op bladzijde 43... :koffie:

Vervolgens lijkt het me ook verstandig de oorzaak van het probleem te (laten) verhelpen. Hetzij door eigen handigheid, hetzij door de Skoda dealer.

DJB

Nieuw lid
Heb ik eigenlijk niet eens aan gedacht. Bedankt voor de tip, maar zoals jezelf ook ak schrijft ga ik maar even langs de dealer. Die kunnen dan meteen de oorzaak vaststellen hoop ik.

Octavia_II

Actief lid
Had resentelijk hetzelfde, wel geluid, echter geen ontgrendelende kofferbak.

Als je het zwarte plastic kapje (welke in de dorpel zit) even naar beneden drukt, met wat silicone spray op het asje (zit aan de linker kant als je achter de auto staat, waar het veertje omheen zit) spuiten, een paar keer met de hand bewegen en dan is jouw probleem waarschijnlijk over !
(Bij mij in ieder geval wel :winkie:)

Succes!

Groet,

Charlie

hemi24

Forumguru
Gezien de leeftijd van de O2, misschien toch beter om even een diagnose te laten stellen bij de dealer? Is een beetje te jong voor dergelijke kuren lijkt me!

Octavia_II

Actief lid
Mijn auto is een jaar jonger dan die van DJB en had dezelfde "kuren".

Spuitje silicone spray deed wonderen !

Ps. Mijn kofferbak ging haperen bij +30 graden celsius...

Groet,

Charlie

DJB

Nieuw lid
Ik rijd wel langs de dealer. Middels de nood-ontgrendeling krijg ik de klep ook niet open. Voor de buren wel een raar gezicht, ik via de achterdeuren in de kofferbak en m'n vrouw trekkend aan de klep. Zonder resultaat. En dat met een 'nieuwe' auto.

Octavia_II

Actief lid
@hemi24,

nee hoor, volgens de "profile" pagina van DJB heeft hij een Octavia van bouwjaar 2005 ! ;)
Echter ik zie nu dat zijn profielplaatje een FL OII is, dus ik denk dat DJB vergeten is zijn "profile" pagina aan te passen en mij daarmee op het verkeerde been heeft gezet ! :shocked:

Groet,

Charlie

DJB

Nieuw lid
Ben bij de dealer geweest, kon het probleem niet 1,2,3 oplossen. Afspraak gemaakt om de auto een dag langs te brengen. Goede service bij de dealer, afspraak kan snel.

M'n profiel zal ik ook nog even aanpassen. Daar staat inderdaad m'n vorige Octavia nog op. Was overigens ook een heel fijn exemplaar.

haggard

Senior Member
Vorige week had ik ook het zelfde probleem... De dagen daarvoor vond ik al dat het mechanisme nogal "kreunde" als ik de klep wou openen... Uiteindelijk wou de klep helemaal niet meer open.
Via de nood-ontgrendeling de achterklep kunnen openen en daarna een beetje smeermiddel op het asje van de ontgrendeling gesmeerd. Daarna was het "kreunende" geluid ook verdwenen en werkt alles weer naar behoren... Simply clever zo'n Skoda...

skodaboy

Forumguru
ik heb hier een gelijkaardig probleem met de achterklep sinds gisteren, vandaag nog steeds dat probleem...
als ik de auto open met de AB,dan ontgrendeld de achterklep gewoon mee zonder dat ik er om heb gevraagd...je hoort het slot ook 'bewegen' dus ff deksel omhoog en terug dicht,
enkel tientallen seconden later ontgrendeld hij opnieuw dus weer dicht gedaan,en na dit een paar keer te doen blijft het deksel wel in het slot, maar dan krijg je nadien het deksel gewoon niet meer open (als hij dan open moet) dus dan de auto ma terug op slot en een 5 tal minuten wachten...dan terug openen en dan gaat het deksel terug open zoals ik eerder schreef..:smiley29:
wie herkent dit probleem en wat is de oplossing hiervoor?
of misschien toch best ff langs de dealer rijden?

O2_1.2TSI

Actief lid
@skodaboy: Waarschijnlijk beste langs de dealer rijden. Maar je kunt nog een test doen. Ondervind je dezelfde problemen wanneer je de reservesleutel/AB gebruikt? Zo ja, dan kan het zijn dat de batterijen van de AB aan vervanging toe zijn of dat er iets mis is met de AB die je op dit moment gebruikt.

skodaboy

Forumguru
Ondervind je dezelfde problemen wanneer je de reservesleutel/AB gebruikt?

ik heb er dus ff de reservesleutel/AB erbij gehaald en getest,probleem blijft echter...:smiley29:
vandaag is het probleem al zover van het moment je de auto parkeerd en de sleutel uit contact haalt (anti carjack uit) de achterklep al meteen weer open springt...
ik heb de dealer gebeld,mag zaterdag langs rijden..hij wist mij ook te zeggen dat hij dit nog niet had mee gemaakt..dus wordt vervolgd...:(

Ooit met de O1 ook gehad

Dit punt herken ik van mijn vroegere O1. Dat gebeurde al toen de auto pas een paar duizend kilometer gereden had. Er is toen onder garantie een nieuw elektrisch onderdeel in het slot van de achterklep gezet. Kan blijkbaar wel eens kapot.

DJB

Nieuw lid
Ik ben langs de dealer geweest. Daar hebben ze een motortje vernieuwd en het probleem is opgelost. Meteen m'n cornerlights aan laten zetten...

Bovenaan Onderaan