Achterklep Octaaf Combi 2004 (type I) gaat niet meer open

jeve2

Lid
Goedemorgen mede-forumers,

Heb al meerdere klachten gelezen over achterklep storingen alleen nog nergens een oplossing gevonden.....
Bij mijn gaat de achterklep met zowel de afstandsbediening en de losse sleutel niet meer open.
Je hoort het motortje wel maar de greep vd achterklep blijft slap, normaal spant hij aan en dan klik je hem open.

Er hebben wel winterbanden achterin gelegen en deze hebben af en toe wel tegen de achterklep aan gelegen (lees alleen de losse winterband, dus niet met velg) maar tot aan gisterenavond had ik geen enkel probleeem...

Heb paar x geprobeerd met a.b. en losse sleutel maar gaat gewoon niet, de rest gaat gewoon wel goed op slot en open....

Help....:nailbiting:

Laatst bewerkt:

Jeroenert

Actief lid
Dit heb ik met mijn Fabia 1 Combi ook al 2 keer gehad. Oplossing: van binnenuit de achterbank plat en proberen los te maken. Je ziet dan al gauw genoeg dat er iets klemt wat je dan een handje moet helpen.

jeve2

Lid
Bedankt voor je reactie maar ik snap hem niet helemaal; ik heb aan de binnenkant van mijn achterklpe gekeken via de achterportier naar achteren gekropen maasr wat moet ik dan precies los maken ?
Hoe moet ik een klep uit elkaar halen dan ?

Jeroenert

Actief lid
Ik ken de Octavia niet van binnen maar bij mij zat er een soort haak door een beugel heen die ik een zetje moest geven.

eriktv

Forumguru
Misschien is het oranje deel van de vergrendeling onderaan van binnenuit los te drukken? Ik vrees dat je de bekleding niet los gaat krijgen zonder de klep open te hebben...

eriktv

Forumguru
image.jpeg image.jpeg

Op de eerste foto het palletje waarmee je misschien handmatig kunt ontgrendelen. Op de tweede foto zie je wat er achter de bekleding zit. Vanuit het slot (achter handvat) loopt er een stangetje naar de ontgrendeling (onderin klep). Dit zit verbonden met een kogelgewricht, wellicht is die losgeschoten? Grote plastic kap van bekleding is met gepast geweld los te krijgen, helaas lukte het mij niet zonder een paar clipjes te beschadigen...

Succes!

jeve2

Lid
Bedankt allemaal voor jullie reacties, volgende week gaat er iemand naar kijken.
Ik zal de uitkomst zeker delen voor een ieder die ook dit soort problemen zal tegenkomen.
:thumbsup:

jeve2

Lid
Goedemiddag,

Nog even een kleine vraag, hoe kan ik het best beginen met het loshalen vd achterklep bekleding ?
Onder / boven / zijkant ?

eriktv

Forumguru
Ik ben bij de onderste hoeken begonnen, vervolgens toen ik een opening had iets langs (ik had bijv. een stuk bezemsteel bij de hand...) ertussen steken en wrikken om gelijkmatig clips los te klikken.

Bovenaan Onderaan