Achterklep Octavia automatisch omhoog

martienster

Nieuw lid
Mijn Octavia achterklep is automatisch van het slot af te krijgen maar hij gaat niet omhoog.
Dit is volgens de dealer wel mogelijk (ze hadden het wel eens gezien)

Weet iemand of ik hier een cylindertje voor kan krijgen of harder afstellen van een bestaande?

Thnx!

Neptukker

Forumguru
Mijn Octavia achterklep is automatisch van het slot af te krijgen maar hij gaat niet omhoog.

Weet iemand of ik hier een cylindertje voor kan krijgen of harder afstellen van een bestaande?

Thnx!
Mischien bedoel je dat je de achteklep uit het slot wil laten springen (de gehele klep gaat dan niet geheel open). Dit is een kweste van de cpv afstandsbediening voor de achterklep een tijdje in te drukken. De klep springt dan uit het slot. Dit ontdekte ik toevallig vorige week.

bat

Lid
De klep kun je nu wel openen met de afstandsbediening, maar dan staat ie net op een kiertje open en moet je hem met de hand verder helemaal open doen. Dat is wat Neptukker bedoelt.

Ik zou wat jij bedoelt ook een mooie optie vinden, dat je met die druk op de knop de achterklep zich helemaal laat openen. Daar heb je tenminste echt wat aan als je met de handen vol boodschappen of iets dergelijke naar je auto loopt.

Falcon

Donateur
Lijkt mij echt handig dit!.. Wel oppassen met kids. Mijn zoontje weet hoe hij de auto open en dicht kan doen.. :) Lijkt mij niet handig als hij perongeluk mijn klep open gooit en er loopt net iemand achterlangs.. :D

martienster

Nieuw lid
De klep kun je nu wel openen met de afstandsbediening, maar dan staat ie net op een kiertje open en moet je hem met de hand verder helemaal open doen. Dat is wat Neptukker bedoelt.

Ik zou wat jij bedoelt ook een mooie optie vinden, dat je met die druk op de knop de achterklep zich helemaal laat openen. Daar heb je tenminste echt wat aan als je met de handen vol boodschappen of iets dergelijke naar je auto loopt.

Idd, dat is wat ik bedoel!! Wel oppassen in park. garages, de klep komt meer als 0,5 meter boven de wagen uit. Het schijnt er te zijn, mijn dealer had het al eens gezien bij een O2...

MarcoO2

Forumguru

Thnx!

Inmiddels behoor ik ook tot degenen die het weleens gezien hebben, alleen dan bij een VW Jetta. Die had ik een week als vervangend vervoer, en daarbij sprong, als ik op de knop van de AB drukte, de klep helemaal open.

Bleek alleen niet helemaal de bedoeling te zijn... de veren waren te sterk. De klep sprong namelijk af en toe ook spontaan open...

Dus het feit dat de dealer het wel eens gezien heeft, wil niet persé zeggen dat dat ook de bedoeling was en dat dat als optie leverbaar zou zijn... bij mijn exemplaar was het in ieder geval uitdrukkelijk NIET de bedoeling.

Ik heb het eens gezien bij een BMW X6. Ik vrees dus dat je een wagen uit een ietsiepietsie hogere prijsklasse zal moeten kopen als je deze handigheid op je auto wil. Er zullan wel handige Harry's zijn die het aftermarket kunnen installeren zeker?

Aiii

Lid
Mijn buurman zijn A4 combi doet het iig. Wellicht kan een belletje naar een Audi dealer je verder helpen. Ook VAG dus misschien wel een makkelijk uitwisselbaar onderdeel?

WanderZ

Actief lid
*doet ook een duit in het zakje*

Ik heb, toen ik nog Volvo V50 reed, regelmatig een nieuwe V70 mee gekregen, en die hebben het ook. Knopje drukken en dan gaat je klep helemaal open.. Mooiste is nog dat als je op het knopje drukt waar normaal de handgreep zit om hem weer dicht te doen, hij ook netjes weer dicht gaat.. Echt ubercool! Mogen ze op mijn O2 ook wel effe bouwen! haha

fr83

Nieuw lid
Een kammeraad van mij heeft een Opel Vectra Break met deze "automatische koffer" - functie. Het is wel zo dat dit redelijk traag open en toe gaat. Er zijn ook sensoren in de achterklep geïntegreerd om te dedecteren of er geen objecten in de weg staan. Wanneer je dus pal achter de koffer staat en het knopje indrukt gaat hij niet open. Je bent verplicht van +/- 0.75m afstand te houden. Daarom vraag ik mij of of dit wel veilig te plaatsen valt op een O2

bat

Lid
Misschien da thet bij die opel een beetej overdreven veilig is? Tenzij de achterklep echt met een noodgang opent en je dus KO kan slaan, zie ik het risico niet zo...

fr83

Nieuw lid
Misschien da thet bij die opel een beetej overdreven veilig is? Tenzij de achterklep echt met een noodgang opent en je dus KO kan slaan, zie ik het risico niet zo...

als je bijvoorbeeld achterwaarts parkeert in een garage en per ongeluk op het knopje drukt kletst je kofferdeksel tegen de muur of een andere auto...

Aiii

Lid
Je moet de knop al enkele seconden lang ingedrukt houden wil de koffer zo open gaan, de kans dat je het per ongeluk doet is op zich vrij klein.

(Al moet ik eerlijk zeggen dat ik soms mijn auto moet parkeren, omdat ik per ongeluk de achterklep open heb staan en het lampje voor deuren open aan is.) :D

Bovenaan Onderaan