Achterklep op afstand sluiten

Gisteravond kwam ik tot de ontdekking dat het niet lukt om de achterklep van afstand te sluiten, ik moest dicht bij de auto staan om de klep met de knop op de sleutel dicht te kunnen doen. Is dit standaard of hoort dit wel te kunnen?

Na een repetitie of optreden loop ik met mijn sousafoon en andere spullen in mijn armen naar huis.
Met mijn vorige auto kon ik vanuit huis / de deuropening op de knop van de klep drukken en deze sluiten.
Dit is natuurlijk vrij handig, zeker als het regent ;)

Nu lukte dat echter niet.
Ik vraag me af of dit klopt, of dat er misschien iets niet goed is.
Een slechte zender, slechte ontvanger, te weinig stroom in de batterij?
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij een auto met KESSY zou een nieuw batterijtje in de sleutel wel eens de oplossing kunnen zijn, als dat er al een tijdje (zeg 2 jaar of langer) in zit. Bij mijn Leon is 2 à 2,5 jaar zo ongeveer de vervangingstermijn - en voor die paar Euro kun je het er wel op wagen.

Overigens, bij 6 eerdere VAG-auto's met een "gewone" centrale vergrendeling (zonder KESSY maar wel afstandbediening) heb ik echt helemaal nooit een batterij hoeven vervangen. De gebruiksduur van de zakelijk gereden auto's was minimaal een dikke 4 jaar; recordhouder was mijn privé-Fabia Greenline combi met ruim 7 jaar gebruik. Maar dit is op zich geen sluitend bewijs, dus ook met zo'n gewone afstandbediening zou ik als eerste de batterij vervangen en kijken of het daarmee is opgelost.
 

hemi24

Forumguru
Hoort zo is een soort van beveiliging dat je niet op afstand de klep met de AB mag sluiten.
Kan (gelukkig) aangepast worden met VCDS.
Heb dit vorige week nog aangepast bij een Octavia.
 
Weer eentje voor op mijn lijstje vcds opties.

Ik moet eerst nog een keer terug naar de garage voor een update en wat klein werk. Maar daarna... :D
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb het juist dat het per ongeluk wel eens voorkomt dat de klep open staat. (over buurman stond laatst aan de deur...)

Maar wellicht heb je ook voetbediening van de achterklep? Dat je je voet onder de bumper steekt en de klep dan open gaat? Dat werkt op zich prima las je met je handen vol bij de auto aankomt..
 
Voetbediening werkt redelijk goed. Maar met een tas van 10 kg en 100x100 cm op je rug en je handen vol is het toch wat lastiger.
En voorheen was ik al lui. Snel naar binnen lopen, spullen op de grond leggen, knopje indrukken en klaar was Jeroen :D
 

EdK

Forumguru
Maar goed ff nuchter bekeken.

Je komt met je handen vol aan bij je wagen en je laat de klep auto omhoog gaan ........ en dan ??
Kun je het dan in één keer allemaal in die kofferbak smijten of moet je alsnog alles op de grond zetten en dan alles netjes in de kofferbak laden ??
Moet best vaak (dagelijks) mijn bedrijfswagen laden met materialen en dan kom ik met me schiphol bagagekar vol met spullen aanlopen bij de caddy en open (met de hand) de deuren en moet dan de spullen 1 voor 1 toch inladen....

Dus ja leuk zo'n elektrische klep op afstand maar kan alleen maar defect gaan en reparatie kost handen vol geld.... :pieker:
 
Bovenaan Onderaan