Achterklep Sluit niet volledig

Goedenavond mensen,

Nu mijn auto van nieuwe banden word voorzien is het voor mij eens mooi weer tijd om hier eens rond te neuzen.

Binnenkort gaat mijn fabia naar de garage, want de achterklep sluit niet helemaal.. Hij sluit wel, maar met speling. Nou had ik dit probleem al wel vaker gehad, maar was altijd makkelijk te verhelpen (eventjes aan het stekkertje naast de sluiting van de achterklep te zitten beetje duwen tot dat het weer werkte), maar helaas dat werkt niet meer.

Nu ben ik benieuwd of iemand enig idee heeft waar het aan kan liggen en of uberhaupt iemand hier problemen mee heeft gehad?! Oja voordat ik het vergeet het lampje op het dashboard dat aangeeft dat de klep open is brand altijd. Ook als je de klep wat meer aandrukt of wat dan ook, hij brand.

Iemand enig idee en eventuele kosten?!

Bij voorbaat dank,

Elwin

Ehm dat had ik al gedaan. Kom wel gelijksoortige onderwerpen tegen, maar wel degelijk van een andere aard.

- 1 waarbij de kofferbak niet meer open gaat
- 1 waar de kofferbak te openen is ondanks dat die gesloten zou moeten zijn..

Wat ik nou zo vreemd vind namelijk is de speling, maar toch gesloten.. Bedoel hoe kan de klep nou wel sluiten en er toch speling in zit. Zit namelijk in geen enkel onderdeel speling.. Zou hoogstens in het slotmechanisme zelf kunnen zitten, maar dat zou vreemd zijn, want dan zou het lampje in het dashboard niet moeten branden lijkt mij..

Vandaar de vraag, maar vriendelijk bedankt.

Fabia

† In Memoriam
Ik heb het ook een gehad in mijn F1, toen was de achterklep net niet gesloten maar kon niet verder dicht maar ook niet open. De monteur moest toen via de zijdeur de auto in en over de plat liggende achterbank de kofferbak in. Er was iets van een stangetje verbogen/losgeschoten. Ik heb daarna nooit meer last van gehad.

Ronnie

Forumguru
Het slot heeft 2 vergrendelstanden, bij de eerste(klep zachtjes dichtdrukken) klik valt ie in de eerste vergrendeling, maar lampje op dashboard blijft aan, binnenverlichting ook, de klep dan doordrukken, dan moet hij in de 2e vergrendeling vallen, en de lampjes uit zijn. Het kan zijn dat de slotstift iets (paar mm) naar beneden verschoven is, even losdraaien ,iets omhoog tikken(is verstelbaar) en weer vastdraaien zal het probleem waarschijnlijk wel oplossen.
Succes!

N.B: Kijk ook het achterkleprubber even na, misschien is het iets omhoog gekomen, of het zit ergens dubbel?

Hey bedankt Ronnie,

Heb idd niet er aan gedacht dat het wel eens mogelijk was met 2 soorten van vegrendeling, maar dat klinkt zeer aannemelijk. Zal er eens naar kijken en hopelijk scheelt dat dan een ritje naar de garage :D

Rubber heb ik al wel helemaal gecontroleerd.

Glenn:
De achterklep sluit wel, maar met speling. Je kan hem lichtjes bewegen maar niet openen. Je kan hem uiteraard wel weer openen als ik hem van het slot af haal, dat werkt allemaal prima.

Bedankt!

Ronnie

Forumguru
Hey bedankt Ronnie,

Heb idd niet er aan gedacht dat het wel eens mogelijk was met 2 soorten van vegrendeling, maar dat klinkt zeer aannemelijk. Zal er eens naar kijken en hopelijk scheelt dat dan een ritje naar de garage :D

Rubber heb ik al wel helemaal gecontroleerd.

Glenn:
De achterklep sluit wel, maar met speling. Je kan hem lichtjes bewegen maar niet openen. Je kan hem uiteraard wel weer openen als ik hem van het slot af haal, dat werkt allemaal prima.

Bedankt!
N.B.: Dit soort "2 puntsvergrendeling" zit ook op de portiersloten (van alle auto's) als veiligheid!

Bovenaan Onderaan