Achterklep wil niet meer open

Sinds een paar dagen heb ik een probleem met de achterklep van mijn greenline uit 2011. Bij openen hoor je een motortje lopen, maar hij ontgrendeld niet. Enig idee of dit zelf te repareren is? Ben nu op vakantie en is dus nogal lastig.

Niels83

Forumguru
klinkt als kapotte greep/drukknop.

heb je het met de sleutel geprobeerd? als je er 1 hebt met 3 knoppen dan.

anders even naar een dealer rijden..

Knop werkt wel, maar je hoort alleen een elektrisch motortje draaien. Mechanisch gebeurt er niets.

Ben bij een vag garage geweest hier in Luxemburg. Deze gaf aan dat dit een standaard kwaaltje is bij meeredere vag modellen. Moet een complete module vervangen worden.

Helaas het zoveelste kwaaltje bij deze auto.
Ben niet echt te spreken over de degelijkheid :( Meeste is gerepareerd / vervangen onder garantie, maar toch wel vaak terug naar de garage.

EdK

Forumguru
Zou hem vlug in Luxembourg laten vervangen, volgens mij zijn de prijzen daar een stuk lager dan als je het hier laat doen..
En met de bon naar je dealer gaan voor teruggave geld ( garantie / coulance ) en komen ze niet over de brug dan ben je in ieder geval goedkoper uit....

Antera

Donateur
Dit lijkt dat er idd iets los is gekomen en als het onder garantie valt dan zou ik even bellen met de garage in NL of ze dit dan willen vergoeden of niet, of misschien wel anders. Wel erg vervelend

Net het slotmechanisme eruit gehaald. Even opengewerkt en blijkt dat er een kunstof tandwiel door midden is. Moet een nieuw mechanisme in.

Geen garantie meer. Heb de auto nu 2 1/2 jaar.

Niels83

Forumguru
tsjah... dat soort dingetjes gaan soms kapot. even op onderdelenlijn een mechanisme zoeken ben je voor 3 tientjes klaar.

Chatslet

Forumguru
Was het niet zo dat je extra garantie kreeg als je de sjoemelsoftware laat updaten? Anders gewoon naar de sloop gaan. Je weet nu het slotmechanisme er uit te halen. Er staat vast wel een faab op de lokale sloop. Daar schroef je dan het slotmechanisme uit en dan kun je die vast voor een paar tientjes mee nemen. Tip: voor het plaatsen openmaken en het mechanisme goed smeren met een wat dikker, kleverig vet zodat het goed blijft zitten. Wat heel goed werkt is kraanvet op siliconenbasis.

Heb er een besteld voor 30 euro.
Heb meerder sloperijen aangeschreven. Allemaal dezelfde prijs. Weten dus precies wat het waard is.

De tandwielen welke kapot waren zitten in een plastic behuizing welke ultrasoon gelast is. Deze is niet open te maken en dus ook niet te smeren.

Ik heb een nieuw slotmechaniek gemonteerd. Deze heb ik gekocht bij de skoda dealer.
Het is nu een versie C ipv B, magazijnmedewerker gaf aan dat versie B regelmatig defect ging, hij had er al meerdere van geleverd.

Bovenaan Onderaan