Achterklepmotor

Bakboord1

Forumguru
Mijn rechter achterklep motor is stuk aan het gaan. Dit lijkt me een klusje dat ik ook zelf wel kan oplossen. Maar waar zit de motor verstopt?
En weet iemand zo al het onderdeelnummer?
Zijn er eigenlijk inbouwhandleidingen bij Skoda?
Voor bijvoorbeeld Volvo's zijn er heel veel handleidingen waarbij je precies ziet hoe zaken in elkaar zitten. Zoiets ken ik niet van Skoda.

Nieuw zijn die dingen stervensduur dus een gebruikte lijkt me de meest "duurzame" oplossing.
En het lijkt me ook wel een leuk klusje dat veel voldoening geeft.
 

Antera

Donateur
Motor zit in de demper daarom is die zo dik. Je hebt het neem ik aan over een elektrische achterklep met openen en sluiten.

Handleidingen zijn er zeker
 

EdK

Forumguru
Volgens mij is er niet zolang terug een lid geweest die zelfde had en ook liet zien wat er stuk was...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Bakboord1

Forumguru
Dat bericht heb ik dan gemist. Als de motor er al in zit dan is het een fluitje van een cent.
Nu het onderdeel nog zien te vinden.
Liever niet gebruikt maar nieuw omdat ik anders bang ben om in een jaar weer hetzelfde te hebben als nu.
 

Bakboord1

Forumguru
Tweedehands elektrische demper zit er in.

Tips voor een volgende:
Nadat ik de kap van de D-stijl had weggehaald zag ik dat de stekker daar dus niet zat.
Die zit net iets hoger onder de hemelbekleding.
De stekker heeft rode accenten dus die zie je wel.
Helaas zit de stekker vast aan de carrosserie dus het is echt een gefriemel. Uiteindelijk lukt het me door de stekker naar je toe te draaien zodat je deze los kunt maken.
Na het losmaken heb ik een touwtje aan de stekker gedaan zodat ik de nieuwe stekker door hetzelfde gat terug kon krijgen.
Zelfs met touwtje was dat een beetje gefröbel.
Let op dat je even een bezemsteel onder je klep zet zodat deze niet omlaag valt als je een demper weghaalt.

Verder stelt het vervangen niet zo veel voor.
En als dank is de piep die ik altijd hoorde bij het openen nu ook weg.
So far so good!
 
Bovenaan Onderaan