Achterlicht units Octavia RS 2011

SileX

Senior Member
Ik had vandaag pret met lampjes die gingen knappen.. Lekker, auto is 3 weken jong..
Enfi, links achter knipper licht en rem licht gesneuveld. En uiteraard vervangen.

Wat me nou opviel, is dat er LED's in de achterlicht units zitten.. Klopt dit ?

Is dit trouwens ook aan te zetten als de DRL strip voor aanstaat ?

hemi24

Forumguru
Welke lampen zijn in dit geval uitgevoerd als led?!? Nog niet van gehoord in ieder geval...

SileX

Senior Member
De houder kan je uitbouwen, de houder is wit - Hierop zitten 4 lampen waarvan 1 oranje.
Maar, in de unit zelf, zitten nog LEDs - dit had ik gestest nadat ik de witte houder uitgebouwd had.. Jammer genoeg geen foto's van gemaakt... Morgen maar even doen.

Monteurtje

Forumguru
LED lampjes heb ik nog niet op een Octavia RS gezien. De garage waar ik werk heeft 1 RS FL in onderhoud en die heeft het niet. Wat de gewone Octavia heeft zijn 2 steeklampjes van 3W aan de zijkant. Bedoel je die misschien. En dan de bovenste een 21W of 21/4W lampje en onder net zo.

hemi24

Forumguru
Ik denk dat je de 2 of 3 steeklampjes bedoelt die de C-vorm van de achterlichten vormen. Dit zijn voor zover ik weet doodgewone W3W steeklampjes en geen LED's...

Alleen de knipperlichten in de spiegels, het 3e remlicht en bij een RS de dagrijverlichting vóór zijn als LED uitgevoerd.

Ronnie

Forumguru
Klopt helemaal, W3W-3Watt, volgens ETKA zijn er geen led achterlichten voor de Octavia RS.

SileX

Senior Member
Ah, duidelijk mannnen ! Bedankt.

Ik vond het al zo vreemd :)

En is dit ook aan te zetten tesamen met de DRL ?

Ik ben ook bezig geweest om de dagrijverlichting (lichtautomaat) samen met de achterlichten te laten branden via de VAG-COM. Helaas heb ik het niet kunnen vinden. Misschien dat iemand anders het voor elkaar heeft gekregen?

Ik weet dat het bij een Audi A4 wel mogelijk is.

adjego

Actief lid
Ik ben ook bezig geweest om de dagrijverlichting (lichtautomaat) samen met de achterlichten te laten branden via de VAG-COM. Helaas heb ik het niet kunnen vinden. Misschien dat iemand anders het voor elkaar heeft gekregen?

Ik weet dat het bij een Audi A4 wel mogelijk is.

Ik wil hier wel samen een keer met je naar kijken. Dit moet je zoeken in Byte 18.
Laat maar horen...;)

Ronnie

Forumguru
ETKA weet het niet......

Bijlagen

• ScreenHunter_01 Oct. 06 16.53.jpg
    ScreenHunter_01 Oct. 06 16.53.jpg
    152,2 KB · Weergaven: 32

Monteurtje

Forumguru
Heb een keer voor een klant de achterlichten ook ingeschakeld bij DRL. maar dan gaan de stadslichten ook branden. Er was wel iets waardoor we het weer uitgezet hebben omdat het niet het gewenste effect had. Er veranderde iets met de verlichting aan de voorzijde. Maar weet niet meer exact wat. En dat was bij een Fabia Greenline

Bovenaan Onderaan