Achterlichtprobleem Octavia Combi

sinesweeper

Nieuw lid
Allen,

er situeert zich een heel vreemd probleempje in mijn octavia...
Als de lichten ontstoken zijn branden er in het achterlicht van mijn octavia combi slechts 2 lampjes terwijl dit er 4 moeten zijn... De twee andere lampjes zijn niet stuk daar ligt het dus niet aan.
We hebben een stuurdoos van een identieke skoda octavia combi gemonteerd en dan is het probleem verholpen, dan branden ze terug alle vier. Dus ik heb een nieuwe stuurdoos besteld, vandaag gemonteerd en code ingegeven resultaat, 2lichtjes branden- de andere 2 niet... Iemand een suggestie? De twee lampjes die branden zijn die op de langste kan van de C en omgekeerde C, de twee binnenste branden dus niet aan beide kanten...
Het vreemde is dat bij de stuurdoos van de andere octavia de lichten correct werken en bij de nieuwe stuurdoos hetzelfde probleem blijft...

Ik ben benieuwd.

vrgr
Gert

Ronnie

Forumguru
Even gekeken in Elsawin, echter worden de 4 lampjes niet apart aangeduid. (is dus samengevat in 1 lampsymbool)

sinesweeper

Nieuw lid
@ronnie, ik heb de indruk dat het ergens moet liggen aan een code of een programmatie die niet honderd% juist is, want bij de ene module lukt het en bij de andere 2 niet...

Ronnie

Forumguru
Toch een beetje vreemd, je zou verwachten dat in het achterlicht de lampjes middels een strip doorverbonden zijn....
Ik kan me niet voorstellen dat elk lampje separaat aangestuurd wordt.
De lichtunit er al uit gehad en de strip doorgemeten?

Ronnie

Forumguru
Misschien toeval geweest.......
In het schema staat ook maar 1 aansluitdraad voor het achterlichtlampje (grijs/lila), deze wordt in het module gelast naar 2 draden (pluslas)
Oeps, niet goed in het schema gekeken.... er zitten ook nog 2 duplolampen in: rijlicht/remlicht (zwart/wit en blauw/wit) welke via de stekker lopen van het achterlicht. (pin 4 en pin 1)
Heb je een trekhaak gemonteerd? De kleine lampjes hebben aanduiding 58L (voor trekhaak)
Codering juist?

sinesweeper

Nieuw lid
Er is een trekhaak gemonteerd een 2-tal jaar geleden, sinds toen heb ik dit probleem. Vorige keer bij het onderhoud hebben we gekeken wat er mis zou geweest zijn, maar leek alles correct. Stuurdoos van andere octavia erin geplaatst en toen werkte alles normaal, dus we dachten dat de stuurdoos stuk was. Nieuwe stuurdoos gekocht, vandaag geplaatst en probleem bleef. De codering van de nieuwe stuurdoos is correct.

MarijntjeTDI

Actief lid
komt door codering van de module, is waarschijnlijk van een VW geweest. Heb dit namelijk ook gehad. Ga even voor je zoeken op dit forum want had de vraag hier ook gesteld toen....

MarijntjeTDI

Actief lid
Bordnetz}

Steuergerät Codierung (17 Byte)
STG 09 (Bordnetz) auswählen
STG Lange Codierung -> Funktion 07

Byte 10Zusatzfunktion Nebelschlussleuchte links/rechts als Schlusslicht
(Auflösung: 1 % / Standard: 0 %)

Als je deze verhoogd moeten ze weer gaan branden.

Suc6 ,

Marijn

floyd2

Forumguru
Mocht bovenstaand geen succes hebben,probeer de werkende stuurmodule weer te lenen en dan uit te lezen.(en zoek de verschillen:confused:)

Bovenaan Onderaan