Ik snap de negativiteit van achterspeakers nooit echt goed, ik zie dat wel vaker
![wink2.gif ;) ;)](/forum/styles/skodaforum/xenforo/smilies/wink2.gif)
Welk merk hebben jullie gekozen voor de speakers achterin? Vaak worden standaard speakers van Sony of Pioneer gebruikt en dat zijn niet de beste merken voor autospeakers.
Ik weet niet waar de speakers zitten van de sedan, maar bij de hb kon je ze in de portieren, maar ook achterin naast de hoedenplank monteren, de bekleding boven de ophanging zaten vast met klipjes die je zeer makkelijk kan verwijderen, het kan helpen om de achterbank naar voren te kantelen.
De 2 weg Focal speakers die ik achterin heb geplaatst, pastte precies (op 1 van de 4 schroeven na), volgens mij waren toen 7cm speakers. Door speakers achterin te plaatsen hoef je het geluid niet zo hard te zetten om passagiers te laten mee genieten van de muziek. Als je de faders goed afstelt dan krijg je ook een lekker vol geluid (= is niet perse hard).
Voor zo'n 125 euro heb je goede speakers voor achterin de auto, als je geluk hebt, dan liggen er al kabels, zo niet dan wordt het wellicht wel een klus om kabels van voor naar achteren te trekken). Dit zou kunnen betekenen dat je een kleine versterker moet gebruiken en dan ben je wel even zoet.
Stroomkabel van de accu naar de versterker en een massa kabel van de versterker naar het frame van de auto. Verder zou je 2 kabels moeten doorvoeren van de versterker naar de 2 speakers. Hierbij moet je voor een kleine Focal versterker + bekabeling denken aan zo'n 200 euro.