Wijnand850
Forumguru
Dag forummers,
De afgelopen twee weken was ik op vakantie in Zwitserland, waar me iets merkwaardigs is overkomen. Na het doen van wat boodschappen vond ik de Octavia terug met een volledig verbrijzelde achterruit. Geen inslagpunt, of sporen van inbraak (alles lag ook nog in de auto, en ook de rolhoes was nog uitgetrokken). De ruit zat nog volledig op z'n plek, maar er naar wijzen was voldoende om de eerste stukjes glas op de rolhoes te laten vallen. Opvallend was dat op de vier hoekpunten wel een deel van het glas ontbrak. Ik heb werkelijk geen idee wat hier is gebeurd. Komt het vaker voor dat een achterruit van een O2 Combi spontaan verbrijzeld?
Zo zag 'ie eruit, nadat ik de glasscherven eruit had gehaald (gelukkig was het droog):
Het verhelpen van de schade is overigens keurig gegaan. Na bellen met de schadelijn van de autoverzekering, werd ik doorgeschakeld met Carglass Nederland, die me weer doorverbond met Carglass Zwitserland. Ondanks dat het zaterdagmiddag was, en ze daar geen 24 uurs service kennen, is er wel direct een afspraak gemaakt voor de maandagochtend. Er zou dan een noodruit worden geplaatst, zodat ze ook meteen de goede ruit konden bestellen.
De noodruit:
De definitieve ruit was er op dinsdag en is er keurig ingezet.
Echter, op de foto's is het te zien: de wisser zit er nu verkeerd om op. In plaats van de achterruit wordt nu de kentekenplaat schoon gehouden... Toen ik daar achter kwam had ik geen tijd meer om naar Carglass Sion terug te gaan, dus ik er ben er maar mee naar huis gereden. Is het eenvoudig om die wisser om te zetten, en zo ja, hoe?
Overigens ben ik blij dat ik tegen glasschade ben verzekerd...ik heb m'n jaarpremie riant terug verdiend! Het ruitje koste 899CHF, ofwel zo'n 600 euro! Ik hoefde gelukkig geen cent te betalen :xyxthumbs:
Groet,
Wijnand.
De afgelopen twee weken was ik op vakantie in Zwitserland, waar me iets merkwaardigs is overkomen. Na het doen van wat boodschappen vond ik de Octavia terug met een volledig verbrijzelde achterruit. Geen inslagpunt, of sporen van inbraak (alles lag ook nog in de auto, en ook de rolhoes was nog uitgetrokken). De ruit zat nog volledig op z'n plek, maar er naar wijzen was voldoende om de eerste stukjes glas op de rolhoes te laten vallen. Opvallend was dat op de vier hoekpunten wel een deel van het glas ontbrak. Ik heb werkelijk geen idee wat hier is gebeurd. Komt het vaker voor dat een achterruit van een O2 Combi spontaan verbrijzeld?
Zo zag 'ie eruit, nadat ik de glasscherven eruit had gehaald (gelukkig was het droog):
Het verhelpen van de schade is overigens keurig gegaan. Na bellen met de schadelijn van de autoverzekering, werd ik doorgeschakeld met Carglass Nederland, die me weer doorverbond met Carglass Zwitserland. Ondanks dat het zaterdagmiddag was, en ze daar geen 24 uurs service kennen, is er wel direct een afspraak gemaakt voor de maandagochtend. Er zou dan een noodruit worden geplaatst, zodat ze ook meteen de goede ruit konden bestellen.
De noodruit:
De definitieve ruit was er op dinsdag en is er keurig ingezet.
Echter, op de foto's is het te zien: de wisser zit er nu verkeerd om op. In plaats van de achterruit wordt nu de kentekenplaat schoon gehouden... Toen ik daar achter kwam had ik geen tijd meer om naar Carglass Sion terug te gaan, dus ik er ben er maar mee naar huis gereden. Is het eenvoudig om die wisser om te zetten, en zo ja, hoe?
Overigens ben ik blij dat ik tegen glasschade ben verzekerd...ik heb m'n jaarpremie riant terug verdiend! Het ruitje koste 899CHF, ofwel zo'n 600 euro! Ik hoefde gelukkig geen cent te betalen :xyxthumbs:
Groet,
Wijnand.