Achterruit verwarming stoort op radio ontvangst

Achilles

Nieuw lid
Ik heb een Skoda Kodiaq uit december 2020 en merk op dat de radio ontvangst verliest als ik de achterruit verwarming aan zet. Als ik het uitzet, dan komt radio ontvangst meteen terug. Hebben jullie dit ook of is er iets mis met mijn Kodiaq (storing)?

Daar ga ik is op letten! Mijn ontvangst was vanochtend ook in het begin bal. Geen DAB maar schakelde naar FM en stoorde ook. Ik had ook m'n achterruitverwarming even aan. Even later (5min) was het was.
Ga er morgenochtend proberen aan te denken.
(ik heb de mijne ook pas een week of 3).

Nouja, het is serieus nog waar ook! Vond m'n ontvangst soms al zo slecht bij wegrijden. Heb niet geprobeerd van zenders te wisselen en luister Q-Music, maar elke keer (ook later onderweg) als ik de achterruitverwarming aan zet, valt DAB weg en wordt het FM (met ruis tussendoor als gevolg). Bizar.
Octavia 2021 en sinds het weekend ook nieuwste firmware voor het multimedia systeem. Dus zit zowel in de oude als nieuwe versie. Ben heel benieuwd of er nog meer zijn.

Schijnt ook in het buitenland een aardig ding te zijn op zowel Seats, Volvo's, Skoda's etc. Linkje

Laatst bewerkt:

wolra

Lid
herkent iemand dit ??
Als de radio aan staat en ik schakel de achterruitverwarming in, dan valt de radio uit.
( op fm/ dab )
Schakel ik vervolgens de achterruitverwarming weer uit, dan begint de radio weer

Zie mijn bericht van 8 dec 2023

Sommige zenders blijven het dan wel doen op DAB

Laatst bewerkt:

The Vipe

Actief lid
Verwar je de aan/uitknop van de radio niet toevallig met die van de achterruit-verwarming? ;)
(ik weet dat je niks hebt aan deze opmerking, maar kon het niet laten....)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een Skoda Kodiaq uit december 2020 en merk op dat de radio ontvangst verliest als ik de achterruit verwarming aan zet. Als ik het uitzet, dan komt radio ontvangst meteen terug. Hebben jullie dit ook of is er iets mis met mijn Kodiaq (storing)?
Heb jij al een oplossing? Volgens Skodadealer is er niks over bekend. Achterruit schijnt goed te zijn. Dealer wil niet verder zoeken omdat ze deze onderzoekskosten niet terug zouden krijgen. Stond met mn oren te klapperen. Van hun probleem, maken ze het jouwe.
Skoda is trouwens ook slecht te bereiken. Volgens de website een chatknop (weken niet gezien) en via Instagram maar nooit een reactie gehad.

EdK

Forumguru
Dealer wil niet verder zoeken omdat ze deze onderzoekskosten niet terug zouden krijgen.
Tsja dat is hun probleem !!
Jij hebt een overeenkomst met de dealer (verkoper ) en niet met Skoda.
Dus zou er toch achteraan blijven gaan, of naar derden gaan die het wel kunnen oplossen en dan de rekening naar de dealer sturen...
Dit laatste wel vermelden naar ze , zodat ze nog kunnen reageren !!
Er is een probleem met de wagen, dus dit hebben ze maar op te lossen ! En wat ik begrijp ook nog gewoon garantie !

Heb toch even geprobeerd of dit ook het probleem in mijn Karoq is (heb sinds de aankoop al nauwelijks bereik met DAB+, verkopende garage is het nog aan het uitzoeken en heeft een universele antenne geplaatst, echter die verbeterd, maar lost het probleem zeker niet op!)

Helaas als ik de achterruitverwarming aan of uit heb staan, de ontvangst blijft zwaar teleurstellend.
Wel ben ik er al achter dat de antenne versterker van DAB zo'n beetje onder de achterruit in de achterklep zit gebouwd (artikel nummer: 5E5.035.577.B), en wel is aangesloten. Dus misschien een draadbreuk ergens tussen de radio en deze antenne versterker, of de antenne versterker is zelf defect... Dat mogen ze binnenkort gaan testen.

Bovenaan Onderaan