Achterruit verwarming werkt niet meer!!

Huibert

Forumguru
Gaat om een Fabia 1.6 TDI bj.jan.2013. Afgelopen week bij de garage (niet dealer) anti carjack laten activeren incl. aanmelden trekhaak, dit werkt goed. Viel mij alleen op dat de achterruit verwarming, welke eerst wel goed werkte, het nu niet meer doet? De zekering, nr 42 30Amp, is nog goed. Kan dit met elkaar te maken hebben?

Joske

Forumguru
Ipv mistlampen uit te schakelen bij aanhanger aangekoppeld.... de achterruitverwarming uitgeschakeld.. :deuk:
het kan allemaal natuurlijk!

(trekhaakverhaal had ik over gelezen..)

Huibert

Forumguru
Was er al een beetje bang voor' dus maar weer terug. Klopt het trouwens dat nu bij het verwijderen van de sleutel alleen de voorportieren van het slot gaan?

Huibert

Forumguru
Ben vandaag bij de garage langs geweest, goede service waren zelf ook nieuwsgierig wat er aan de hand was en werd gelijk geholpen :)
De achterruit verwarming werkt nu weer maar in het systeem gekeken en niets kunnen vinden. Lijkt erop dat de schakelaar niet meer betrouwbaar werkt dus maar even afwachten hoe het zich houdt en anders de schakelaar vervangen. Dat van de portieren blijkt een leuk instel grapje te zijn. Bij instellen "anti carjack" blijven de portieren allemaal gesloten maar kun je ze wel van binnenuit normaal openen. Wil je, zoals ik, dat bij verwijderen van de sleutel alle portieren gewoon open gaan moet dat weer op een ander plekje ingesteld worden. Zoals het er nu uitziet werkt alles weer zoals ik het wil.

Antera

Donateur
Dat laatste vind ik onzin. Want de Anti carjacking zorgt ervoor dat als je dit compleet activeert dat alle deuren open gaan bij sleutel eruit trekken. Of gaan geen van de portieren van het slot als je de sleutel uit trekt dat kan dan wel zo zijn dan is auto open niet geactiveerd

Huibert

Forumguru
Achterruitverwarming bleef regelmatig weigeren dus toch maar schakelaar vervangen. Vanochtend goed kunnen testen en het werkt weer zoals het hoort.

MacManiac78

Forumguru
Vinkje achterruitverwarming aan via CANBUS is aangevinkt. Die moet weer UIT. Het lampje van het knopje zal ook niet meer werken neem ik aan? Zo irritant dat men zomaar wat zaken gaat aanvinken en/of uitvinken om het uit te proberen en het niet meer terugzetten.

Huibert

Forumguru
Nee, alles werkt nu zoals het hoort. Bij inschakelen van de verwarming gaat het controle lampje netjes aan en weer uit bij uitschakelen :jaja:. Het lag dus puur aan de schakelaar zelf.

Bovenaan Onderaan