Achterruit

MerretKroam

Nieuw lid
Hallo mensen,

Ik heb zojuist mijn nieuwe O2 HB opgehaald.

Het viel mij en mijn collega direct op dat ik een andere achterruit heb wanneer ik die vergelijk met vorige modellen.

De verwarmingsdraadjes (horizontaal) zijn aangevuld met 2 verticale lijnen. Ook zijn ze redelijk prominent aanwezig.

Weet iemand hier meer van? Heeft dit een bepaalde functie o.i.d. ?

Ik hoor het graag.

higgy

Forumguru
Jep. Zie mijn draadje over verondersteld verwarming in mijn zijraam (combi)
Dat bleek de extra fm-antenne te zijn tbv. m'n columbus (voor de tmc-ontvangst). Die heb jij ook zo te zien, alleen heb jij een hatchback en daar hebben ze blijkbaar de extra antenne (die paar draadjes) niet in het achterste zijraam verwerkt maar in het achterraam. Zit iets in: jij hebt in je zijramen minder ruimte dan in een combi.

Frankie

Actief lid
Hallo mensen,
Het viel mij en mijn collega direct op dat ik een andere achterruit heb wanneer ik die vergelijk met vorige modellen.

De verticale draadjes ;) zijn er in de eerdere modellen ook al, alleen iets minder fors uitgevoerd. Mijn inschatting is dat er een zwaarder type achterruitverwarming is toegepast en niet zozeer iets met FM ontvangst te maken heeft..

Ps: wie viel het direct op ?? ;)

Sosh

Lid
Ik heb ook een vraag over de achterruit: Deze vervormt namelijk het beeld behoorlijk in het onderste deel.

Kijk ik op een recht stuk snelweg in de spiegel, dan zie ik de strepen als golven achter me. Mijn O2 is uitgerust met donker getinte ramen. Ligt dit hieraan of komt het door de vorm van de ruit?

Frankie

Actief lid
Ik heb ook een vraag over de achterruit: Deze vervormt namelijk het beeld behoorlijk in het onderste deel.

Kijk ik op een recht stuk snelweg in de spiegel, dan zie ik de strepen als golven achter me. Mijn O2 is uitgerust met donker getinte ramen. Ligt dit hieraan of komt het door de vorm van de ruit?

Ligt niet aan je donker getinte ramen of je ogen :-)

Heeft mijn huidige, en tweede, O2 meer dan in de vorige. Heeft je voorruit ook last van, alleen valt t minder op.. Weet ook niet of het met kwaliteit van t glas te maken heeft. Heb ook wel duurdere auto's gezien met datzelfde verschijnsel. Komt wel enigzins knullig over ja... Maarre, heb je je O2 al ? Volgens je profiel niet zo te lezen..

Sosh

Lid
Je hebt gelijk Frankie, ik had mijn profiel nog niet aangepast. Nu maar even gedaan.

Ik zal binnenkort even mijn ervaringen posten in het daarvoor bestemde forum. Heb de O2 nu 1,5 maand en pas/al 6200 km op de teller staan. Lijkt mij wel genoeg voor een eerste indruk.

Overigens nog een vraag: Zijn er meer mensen die last hebben van een trillende binnenspiegel? Het lijkt wel of hier meerdere VAG auto's last van hebben. Mijn vorige Altea had dit ook al.

Frankie

Actief lid
Overigens nog een vraag: Zijn er meer mensen die last hebben van een trillende binnenspiegel? Het lijkt wel of hier meerdere VAG auto's last van hebben. Mijn vorige Altea had dit ook al.

thanks for the update !! Ik heb overigens ook last van een trillende binnenspiegel. Niet dramatisch, maar toch. Vraag me af of ergens toch een constructie zit op het kogelgewricht om m strakker te zetten.. Mijn buitenspiegels trillen ook maar minider en alleen met name bij optrekken vanuit lage toeren en harde muziek.

MerretKroam

Nieuw lid
Jep. Zie mijn draadje over verondersteld verwarming in mijn zijraam (combi)
Dat bleek de extra fm-antenne te zijn tbv. m'n columbus (voor de tmc-ontvangst). Die heb jij ook zo te zien, alleen heb jij een hatchback en daar hebben ze blijkbaar de extra antenne (die paar draadjes) niet in het achterste zijraam verwerkt maar in het achterraam. Zit iets in: jij hebt in je zijramen minder ruimte dan in een combi.

Ik heb dat draadje inderdaad gelezen, ik denk dat je gelijk hebt.

En Frankie, een zwaarder type achterruitverwarming zou een verklaring kunnen zijn voor de forsere uitvoering. Iemand nog een andere visie?

Echt mooier vind ik de ruit er niet op geworden, hoewel dat natuurlijk helemaal niks uitmaakt op deze fantastische auto :uitlachen:

Bovenaan Onderaan