Achterruitenwisser vinkje in MFD menu

Ik kan een hokje voor de achterruitenwisser aanvinken in het komfortmenu van de MFD.

Geen idee wat het doet. Aan, uit, ik merk er niets aan.

In beide gevallen wist de wisser bij het inschakelen van de achteruitversnelling... in het boekje staat er niets over. De manual is sowieso een incompleet boekwerk waar je niets aan hebt, maar soit.

Wie weet?

hemi24

Forumguru
Ik ben het zelf nog nooit tegengekomen, maar als je een modeljaar 2011 hebt zou het de automatische intervalstand kunnen zijn, waarbij de achterruitenwisser zich aanpast aan de snelheid van de voorste ruitenwissers...

quorumz

Actief lid
wellicht om automatische regensensor ook voor achter te laten werken? (heb in mijn superb dat mijn achterruiterwisser ineens aanspringt)

Darkside

Forumguru
volgens de handleiding gaat de achteruitwisser automatisch wissen als de voorste zonder interval wissen. Misschien dat je dit hiermee uit kunt zetten voor een handbediening

hemi24

Forumguru
wat is de link tussen pdc en wissen van de achterruit bij inschakelen van de achteruit?

Als ik zo vrij mag zijn: RTFM!!! ;)

Automatische achterruitwisser* (Combi)

Als de ruitenwisserhendel in de stand
bladzijde 61, afb. 50 resp. staat, voert
de achterruitwisser bij een snelheid van meer dan 5 km/u om de 30 seconden, resp.
10 seconden een wisprocedure uit.
Bij actieve regensensor* (de hendel staat in stand ) is de functie alleen actief
wanneer de ruitenwisser voor in continu bedrijf werkt (geen pauzes tussen het
wissen).
Activering/uitschakeling
De functie van de automatische achterruitwisser wordt geactiveerd/uitgeschakeld in
de informatiedisplay* in het menu:

Setup (instellingen)

Lichten & Vision (licht & zicht)

Rear wiper (Achterruitwisser)
Aanwijzing
De functie van de automatische achterruitwisser geldt alleen voor Combi-wagens die

met een informatiedisplay* zijn uitgerust. De functie is in de fabriek geactiveerd.

hemi24

Forumguru
heb jij dan wellicht een verkeerde handleiding bij je auto gekregen?
of zit er nog een supplement bij gestoken?

roeland

Senior Member
regensensor moest dat zijn. bij inschakeling achterruit wist de achterwisser , weet enkel niet of dit uitschakelbaar is maar probeer het met het vinkje ;) morgen gaat het regenen

grt
roeland

roeland

Senior Member
ik reageerde hierop

wat is de link tussen pdc en wissen van de achterruit bij inschakelen van de achteruit?

Octavia_II

Actief lid
Misschien is de link dat zowel PDC als de ruitenwisser achter gebruik maken van de achteruitrijschakelaar (die in de bak zit) ? :ahum:

Groet,

Charlie

hemi24

Forumguru
Draadje kan wat mij betreft op slot: antwoord op de vraag is gegeven en gevaar voor afdwalen loert om de hoek...

Beetje raar, een verzoek voor een slotje.

Overigens, vinkje aan, vinkje uit.. de achterruitenwisser doet niets.

Alleen bij het inschakelen met de pook naar voren beweegt ie.

Wie biedt?

hemi24

Forumguru
Dan proberen we het nog één keer:

het vinkje aanzetten bij achterruitwisser onder het menu komfort koppelt het intervalgedrag van de achterruitwisser aan de regensensor/ ruitenwissersnelheid vóór.
Deze begint bijvoorbeeld vanzelf als de ruitenwissers vóór constant gaan wissen.
Bij sneller wissen van de wissers vóór gaat de interval op een kortere peroiode v.w.b. de achterwisser.

Ahja. Ik heb niet dermate regenval gehad, dat de ruitenwisser voor op constante modus is geschakeld.

Moet de interval knop nog in een bepaalde stand staan?

hemi24

Forumguru
met de tipschakelaar in 4 zal deze wat sneller op constant wissen gaan dan in 1.
Ben benieuwd: tuinslang zou ook uitkomst kunnen bieden...

Bovenaan Onderaan