Sparkie
Forumguru
Vanmorgen na het krabben van de zij- en achterruit (voor lag een doek over) deed ik de achterruitverwarming bij het wegrijden aan. Toen ik een minuut of 10 onderweg was bleek dat er pas een miniem stukje ontdooid was. De verwarming werkt overal wel, alleen veel te langzaam.
Na verloop van tijd gaat het lampje van het knopje waarmee je de verwarming uit. Je zou zeggen dat dat voldoende zou moeten zijn om de hele ruit te ontdooien. Niets is minder waar. Minder dan de helft was ontdooid. Bij aankomst, na ongeveer 40 minuten, was de ruit nog steeds niet geheel doorzichtbaar.
Is dit een probleem die meer mensen herkennen?
Het systeem is volgens mij een grote weerstand waarbij de vrijkomende warmte ervoor zorgt dat de ruit ontdooit. Zou het mogelijk zijn om met een multimeter het systeem door te meten? Zo ja, op welke waarde zou ik dan uit moeten komen?
Na verloop van tijd gaat het lampje van het knopje waarmee je de verwarming uit. Je zou zeggen dat dat voldoende zou moeten zijn om de hele ruit te ontdooien. Niets is minder waar. Minder dan de helft was ontdooid. Bij aankomst, na ongeveer 40 minuten, was de ruit nog steeds niet geheel doorzichtbaar.
Is dit een probleem die meer mensen herkennen?
Het systeem is volgens mij een grote weerstand waarbij de vrijkomende warmte ervoor zorgt dat de ruit ontdooit. Zou het mogelijk zijn om met een multimeter het systeem door te meten? Zo ja, op welke waarde zou ik dan uit moeten komen?