Achterruitverwarmingsknopje knippert af en toe

Steady

Lid
Als ik de achterruitverwarming aan zet, dan knippert het knopje soms en wordt de verwarming niet in werking gezet. Heeft het iets te maken met in combinatie met de airco?

Cordoba

Forumguru
@Steady Het is handig als je bij dergelijke vragen ook bouwjaar en motortype aangeeft (en of er eventueel een maxidot in de auto zit)

Bij diesels, ken ik het verschijnsel dat het voorgloeilampje gaat knipperen bij bepaalde storingen (en ontbreken van maxidot), deze variant ken ik nog niet.
Misschien de auto een keer uit laten lezen op foutcodes, het is bijvoorbeeld mogelijk dat de accu minder wordt, en in dit geval de ECU inschakeling van de achterruitverwarming blokkeert, omdat dit teveel accucapaciteit vraagt onder bepaalde omstandigheden. (als de accu vol genoeg is, blokkeert de ECU de achterruitverwarming niet).

Steady

Lid
Sorrie, Fabia uit 2011 1.2 TDI het is niet een controllelampje wat knippert, maar het knopje van de achterruitverwarming zelf.

Cordoba

Forumguru
Dat had ik al begrepen. Knippert ie groen of oranje? (normaal brandt ie groen als achterruitverwarming uit is, en verlichting aan, en oranje als ie is ingeschakeld)

Heb je enig idee over de conditie/leeftijd van de accu?

Cordoba

Forumguru
Ik zou beginnen met de accu te laten controleren en de auto uit te laten lezen op foutcodes, dan kun je gericht gaan zoeken. Overigens staat vaak op de accupolen van de originele accu het productiejaar en de productiemaand geperst. (of was het nu de productieweek?) Als je een indicatie hebt van de leeftijd van de accu weet je iets. Kijk ook naar de capaciteit(in Ah) van de accu: het gebeurt nog wel eens, dat een accu vervangen wordt door een kleinere (goedkopere) accu, en dan loop je veel eerder tegen problemen aan.

Steady

Lid
Ja heb garantie, maar het is maar eenmaal gebeurd en dacht dat het een soort nieuw snufje was...
Ik zal contact met de garage zoeken bedankt!

Bovenaan Onderaan