Achterruitwisser recht zetten - hoe?

Chrisiewizzie

Forumguru
Mijn achterruitwisser zit er scheef op en dat stoort me. Hij hangt aan de rechterkant teveel omlaag. Nu had ik het kapje er al af en de moer ook losgedraaid, maar ik krijg het niet los. Ik durfde het ook niet te forceren.

Is hier iemand die mij kan vertellen hoe ik de wisser los haal en weer recht terug monteer? Mijn dank is groot alvast!

Ronnie

Forumguru
Moer eraf, arm recht omhoog en met beleid een beetje heen en weer wrikken en tegelijk trekken.
De arm zit op een tapse spiebaan, dat zit soms een beetje vast.
Lukt het niet, dan komt er een poulietrekkertje aan te pas.

Jee13

Forumguru
O3, dus zal nog niet muurvast zitten

Dop 13 en 1 tandje verzetten, doe gelijk likje montagevet tussen als alles los is

Chrisiewizzie

Forumguru
Nope, is O2 en zit al 7 jaar vast ;)

Ik heb uit hobby veel ervaring met oude racefietsonderdelen los krijgen en weer netjes monteren, dus dit moet lukken.

Chrisiewizzie

Forumguru
Hij zit weer recht! Ik heb een poulietrekker gebruikt die speciaal voor racefietsonderdelen is gemaakt, maar door een extra boutje te gebruiken als verlenger, was het zo gepiept. Ik zal zo vanaf m'n iPhone even twee foto's posten. Morgen als het droog is zal ik het eindresultaat laten zien. Dank allemaal voor de tips, daardoor was het zo gepiept.

Chrisiewizzie

Forumguru
Niet toen ik de wisser er weer op deed en ook niet toen ik thuis kwam...en nu is het donker.

qu5usyqe.jpg

hazytagy.jpg

9aqubu6e.jpg

Chrisiewizzie

Forumguru
Scherpe ogen! Is Galli lithium vet. Komt uit dezelfde fabriek als Campa vet, maar kost € 9 per 400 gram en niet € 60. Ik monteer 5 fietsen per jaar en hiermee kan ik zo'n 15 jaar vooruit :D

Bovenaan Onderaan