Achterse zijruit rechts

EdK

Forumguru
nope is ene zekering wat ook in je manual staat die je bij je wagen hebt meegekocht !
Dus zoek maar eens in de schakelaar of de motor ! Vaak is meten is weten de oplossing van wat stuk is...

zedrak

Lid
Even de schakelaartjes omdraaien met linksachter bijvoorbeeld met een schroevendraaier. Is niet veel werk maar zo kan je uitsluiten of het de schakelaar is. Wel ervoor zorgdragen dat de aansluiting niet in je deur valt, want dan ben je verder van huis :)

Beste mensen, ik bedoel echt het achterste, laatste ruitje. Die met verwarmingsdraadjes er in. Die doet het namelijk niet bij mij....... Jullie doen net als de garage van mijn schoonmoeder die de opdracht kreeg deursmeren. Die deed er schone olie op ( terwijl dit er net 8000 km opzat).

Bakkertje

Forumguru
Antenne voor de radio. Die heeft 2 aansluitingen. De ene is voor TMC (bij een naviagtie systeem) de andere gewoon voor de FM ontvangst.
De andere antenne zit op je dak.

Bij een hatchback zit er tussen de horizontale verwarmingslijnen een verticale lijn voor de tweede antenne.

Waarom niet links en rechts, omdat je dan 3 antennes zou hebben?

Kempes

Forumguru
Laatst nog een hele discussie met een collega over gehad..die verklaarde mij voor gek dat ik beweerde dat deze ruit antenne bevat en geen verwarming...ik heb hem maar succes gewenst voor komende winter..

Canon-Eye

Forumguru
of de achterste zijruit een aparte zekering heeft
Een iets duidelijker probleemstelling kan misverstanden voorkomen... :pardon:

In dit geval bv. de aanduiding dat het gaat om de verwarming van de achterste zijruit rechts, waarmee je de meest voor de hand liggende reacties (inzake de ruitbediening van het rechter achterportier) alvast uitsluit.
Er zijn immers zat auto's waarbij dat daadwerkelijk de achterste zijruit is, dus zonder nadere aanduiding raakt men al snel op een verkeerd spoor.

Dát had ik wel door ja..
Maar het is en blijft een antenne draad..

Daarbij zet een enkel verwarmingsdraadje geen zoden aan de dijk dus dat had een extra indicatie kunnen zijn dat het geen verwarming is..

EdK

Forumguru
Met mijn yeti heb ik ook 2 antennes en beide zijn bedoeld voor de radio.
Dat ik mijn Zenec bij de Tijger in Tilburg ging kopen werd er verteld dat vele VAG radio's problemen hadden met slechte ontvangst met de dak antenne's en men heeft op bepaald moment de antenne in zijruitje erbij gedaan.
Werd me zelfs verteld dat (VAG) radio keek naar sterkste signaal en dat dan gebruikte.
Maar tweede antenne is niet iets van laatste tijd hoor, de transporter ( meen T4) heeft het ook in de voorruit.

Canon-Eye

Forumguru
Zelfs mijn Fabia uit 2011 heeft een extra antenne, in dit geval in de voorruit. Uit ondervinding weet ik dat de ontvangst van mijn meest gebruikte zender hier in de buurt ook zonder die antenne prima was - alleen schakelde hij niet mer over naar een sterekere zender als ik verder weg ging. Dat merkte ik pas een aantal weken nadatde voorruit was vervangen - entoen duurde het ook nog even voordat duidelijk werd waardoor dat kwam.
De ruit is vervolgens kosteloos opnieuw vervangen - ze hadden gewoon beter moeten opletten...

Bovenaan Onderaan