Achterspeakers in Octavia 2 van juli 2011

peterblm

Nieuw lid
Ik heb een vraag, ik heb een Skoda Octavia 2 bouwjaar 2011 gekocht in oktober vorig jaar , en ik kwam er achter dat er achter geen speakers waren gemonteerd.Ik heb gevraagd bij dealer maar deze kon ze wel inbouwen maar dat is veel duurder dan een optie bij een nieuwe auto.
Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met het laten inbouwen van deze achterspeakers.

Bakkertje

Forumguru
Als je het wilt laten doen ga dan gewoon naar een car-hifi winkel en vraag daar een offerte op.
Dat het duurder is achteraf dan af-fabriek komt omdat er ook bekabeling getrokken moet worden en de deurpanelen verwijderd moeten worden. Dat is stiekem best veel werk en die uren zijn ze gewoon kwijt.

Wat er moet gebeuren:
- Bekabeling aanbrengen vanaf de radio tot aan de achterdeuren
- Deurpanelen verwijderen
- Adapterringen plaatsen
- Luidsprekersplaatsen
- Luidsprekers aansluiten en plaatsen
- De boel weer opbouwen
- Mogelijk nog aanpassingen doen in je radio

peterblm

Nieuw lid
Achterspeakers

Als je het wilt laten doen ga dan gewoon naar een car-hifi winkel en vraag daar een offerte op.
Dat het duurder is achteraf dan af-fabriek komt omdat er ook bekabeling getrokken moet worden en de deurpanelen verwijderd moeten worden. Dat is stiekem best veel werk en die uren zijn ze gewoon kwijt.

Wat er moet gebeuren:
- Bekabeling aanbrengen vanaf de radio tot aan de achterdeuren
- Deurpanelen verwijderen
- Adapterringen plaatsen
- Luidsprekersplaatsen
- Luidsprekers aansluiten en plaatsen
- De boel weer opbouwen
- Mogelijk nog aanpassingen doen in je radio

Bedankt voor reactie,het zal wel een duur grapje worden als ik het zo lees.

Bakkertje

Forumguru
Nou ja, als je een beetje handig bent kun je het ook zelf doen. Het is geen raketwetenschap zeg maar. M'n opsomming is meer om te verklaren waarom het achteraf duurder is af fabriek..

TGeu

Nieuw lid
Ik wil zelf speakers plaatsen in de achterdeuren. Ik vermoed dat er geen kabels liggen. Ik heb de rubber afdekking van de deurstijl verwijderd. Er zit een stekker in de (linker-)deurstijl met een aantal draden. Kan iemand me vertellen of er draden bij zitten voor de speakers?
Auto: Octavia Kombi Ambition Businessline met Amundsen + bouwjaar 2012. IMG_0230.JPG

TGeu

Nieuw lid
Dank voor je reactie. Raambediening is bij mij met de 'slinger', maar het zou natuurlijk de voorbereiding ervoor kunnen zijn. En de kabeltjes zijn dun. Te dun voor speakers, denk ik.
Het zijn overigens 6 kabels aan de stekker. Zijn de luidspekerkabels af fabriek ook verbonden dmv een stekker?
En hoe kan ik het beste de kap aan de binnenzijde van de deurstijl verwijderen?

Bovenaan Onderaan