achteruit rij camara, radio swing

fiestalpg

Nieuw lid
Dag leden,
IK denk dat ik de radio swing heb (geen cd speler), auto is bouwjaar 2017. Na enkele vervelende dingetjes, wil ik graag als het makelijk kan, een achteruit rij camara inbouwen. Het display van de radio heeft wel meerdere kleuren, maar is geen touchscreen (volgens mij). ik wil wel graag ook beeld, niet alleen geluid. Is hier een goede oplossing voor, met deze radio?

radio swing citygo.JPG

hemi24

Forumguru
Bij de Up! is dit toch gewoon verkrijgbaar?
Dat is in principe toch dezelfde radio?

dsc_4928.jpg

fiestalpg

Nieuw lid
dag,
Dank je, op het oog is dat dezelfde radio, ja!. Ik had zoiets ook al eens ergens gezien, maar ik twijfelde. Bij mij is het b.v geen touchscreen, hoe krijg ik meer duidelijkheid?. Als dat kan met deze radio, vind ik het toch wel erg handig.

hemi24

Forumguru

fiestalpg

Nieuw lid
Dank jullie, mijn auto is van april 2017, maar heeft geen dab enz. Ik denk dat dit zo dus niet gaat lukken, andere radio is mij teveel werk.

Wat nog een optie zou kunnen zijn is met een aftermarkt spiegel cam met achter camara. Ook heb ik zitten kijken naar een display op de zonneklep, maar makelijk is het allemaal niet.

fiestalpg

Nieuw lid
Dag, ja zoiets doelde ik op, heeft dat al eens iemand gedaan in de up/citygo?
Je moet dan ook in de zekeringskast ergens twee keer voeding aansluiten, een constante (voor de parkfunctie) en een afhankelijk van het contact. Of, ergens eerder/dichterbij de spiegel/display, een draden aftappen (voor de handliggend is dan bij de binnen verlichting), maar je moet dan wel weten wat je doet?/ampere?

Ingebouwd in de zonneklep (klep vervangen), zou ook mooi zijn als display(maar die klep kun je alleen in china kopen).

Laatst bewerkt:

fiestalpg

Nieuw lid
Dag leden,
Is er iemand die hierop inhoudelijk kan reageren, een wolfbox spiegel dashcam (met achter camara) wordt als goed ervaren door gebruikers. Het lastige is de inbouw, de voeding kabels etc. Als dit al eens iemand heeft gedaan bij deze auto, helpt dat wel (met tips).

SteGo

Donateur
Ik weet niet hoe groot zo'n 'wolfbox spiegel dashcam' is, maar als die breder en hoger is dan de fabrieksspiegel loop je kans dat je zonneklep niet meer normaal te verstellen is. Dat had ik met mijn nieuwe spiegel waar mijn beeldscherm voor de achteruitkijkcamera inzit ook.
Ik heb mijn zonneklep toen moeten modificeren.

20230516_203408.jpg

spiegel5.jpg 20230518_174913.jpg

Ik ben blij met mijn setup, maar dit heeft wel heel veel uurtjes knutselen gekost.

fiestalpg

Nieuw lid
Dag,
Dank je voor de bijdrage, het ziet er wel naar uit dat je al snel met de zonneklep in de knel komt (zonder precies de maten te weten). De camara aan de achterkant van de spiegel, heeft ruimte nodig, die heeft het in dit geval niet/nauwelijks (ik ga niet in de zonne-klep snijden) .

Blijft nog de optie van een display in de zonneklep over, maar daar lees ik weinig/geen ervaringen over.

Bovenaan Onderaan