achteruit rij camera in Yeti

wimv

Actief lid
In mijn huidige Skoda (Fabia 1.6 Sport aut) zit een Pioneer Avic-F700BT (radio/navigatie/telefoon). Deze laat ik overbouwen naar mijn nieuwe Yeti. In de Active Plus uitvoering zit geen mogelijkheid voor parkeersensoren achter. Ik ben nu van plan om een achteruitrij camera te laten monteren en die aan te sluiten op de Pioneer. Nu bestaan er cameratjes die een geheel vormen met een lampje van de kentekenplaat verlichting. Dat ziet er gelikt uit (klein/onopvallend) en je hoeft niet te boren in je nieuwe auto. Heeft iemand ervaring met deze dingen en hoe werken ze in de praktijk ?
:koffie:

MarcoO2

Forumguru
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Een collega van mij met een Nissan Kaskai heeft er wel een, en die is er erg blij mee. Ik kwam een mooie tegen op internet, dat is wat je zoekt neem ik aan?

wimv

Actief lid
Hey Marco, dank voor je reactie.
De camera die ik bedoel staat op www.carelectro.nl. kijk even bij achteruitrijcamera's en dan op custom-fix. Als je even naar beneden scrolt kom je de Skoda modellen tegen. Volgens mijn daeler zou het exemplaar van de O2 ook op de Yeti passen.

OuweHippie

Senior Member
Onze Nissan Tino (2003) had een onboard systeem. Technisch gezien zal het weinig verschil maken met een later ingebouwd systeem.

Overigens kun je in de Active+ wel degelijk sensoren laten plaatsen, zowel voor als achter.

Mijn trekhaak is trouwens mijn sensor. Die heeft me al eens gered van een forse deuk na een harde ontmoeting met een tot op dat moment niet waar te nemen paaltje.

Claude

Lid
@wimv
Interessant dat ombouwen van de Pioneer F700-BT.
Past die in het Yeti dashboard? Het model is 2x DIN, dat weet ik. Maar ik wist niet dat er al inbouwmateriaal voor de passende aansluiting met het Yeti dashboard was.

Heb trouwens zelf (in het geval dat...) de nieuwe Navgate serie van Pioneer in het vizier. Vind het wel zonde van het geld voor de radio, die al standaard in een Yeti is ingebouwd (Elegance = Bolero). Hoe heeft de dealer dat bij jou opgelost?

wimv

Actief lid
In mijn Fabia zat een originele Dance radio. Deze ligt keurig ingepakt in mijn garage en wordt bij inlevering van de auto gewoon weer teruggeplaatst. Zo is de auto weer helemaal compleet voor de (door)verkoop. De Pioneer is dus gewoon een wisseltoestel en kan met een regelmatige update (gratis door de dealer uitgevoerd) jaren mee. Inbouwframe voor de Yeti is gewoon beschikbaar. Inbouw is volgens de dealer geen enkel probleem. Ik heb bewust voor de "wisselprocedure" gekozen maar kon ook kiezen voor een "radiokorting". Nu wordt het hele spul gratis in/omgebouwd.
Dat kost in tijd toch wel een behoorlijk aantal werkuren. Ik denk een alleszins redelijke oplossing.

Bovenaan Onderaan