Achteruit versnelling hapert regelmatig.

Zoals het topic al zegt, hapert de achteruit versnelling regelmatig.
Als ik heb gereden , en geheel stil sta dan krijg ik hem niet in zijn achteruit.Zelfs met de koppeling op laten komen en dan nog eens proberen, lukt het vaak nog niet.
Als het dan wel lukt dan voel ik vaak een vrij grote weerstand.
Verder heb ik tijdens het rijden en schakelen naar de derde versnelling hetzelfde probleem.
Ook de eerste versnelling hapert soms bij volledige stilstand, maar niet zo vaak als de achteruit.
Heeft iemand hier ook last van(gehad).
Wat was toen de oplossing?

ps.

Bij de dealer hebben ze erin gereden..en ja,daar deed ie het gewoon goed:banghead:.
Moest maar nog wat kilometers rijden, de auto is nog nieuw.
Geen verbetering dan terug komen.

Laatst bewerkt:

micky

Forumguru
waarschijnlijk de afstelling van de pook naar de bak, ik heb vergelijkbare problemen gehad met mijn V50, uiteindelijk is dit opgelost door de bediening opnieuw af te stellen.

Antera

Donateur
Ik zou naar de dealer gaan. Dit is duidelijk een garantie verhaal. Zou aan de afstelling kunnen liggen

Dinsdag a.s gaan ze er naar kijken:thumbsdown: hoop ik.
Maar nu had ik vandaag de auto op contact...en ik zie heel vlug in het display het woord CLUTCH (koppeling) staan.
Nadat ik de koppeling 2 maal had ingedrukt, en de bak in zijn vrij zette.
Rare was dat tijdens het rijden..en het schakelen de bak meteen niet in de derde versnelling kwam.
Kent iemand dit fenomeen?

Vlaar032

Senior Member
Is hier nog wat uitgekomen? Ik zie dinsdag, neem aan dat dat afgelopen dinsdag was? Ik gok op 'n koppelings cylinder eigenlijk.

Tja..je raadt het al..
Ze hebben er meerdere testritten mee gemaakt, en ze zeggen dit niet te ervaren.
Ze hebben nog bij PON vragen over de bak gesteld, en hoe te handelen.
Er was geen reden om de bak te demonteren gezien de klacht en afstellen of iets in die geest zou niet mogelijk zijn..maar houdt het wel in de gaten.
Daar mag ik het mee doen.
het woord clutch dat in het display verscheen, had ermee te maken dat de auto niet gestart kan worden,zonder de koppeling in te trappen.
ik had het nog nooit eerder gezien, maar had dus niets te maken met het geheel.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan