Achteruit wegrijden raar geluid.

Waalko Kramer

Forumguru
De laatste weken geeft de Fabia Combi van 2012 een hard geluid alsof ik tegen een steen rijd.

Auto staat in P en na het starten zet ik hem in zijn R en dank wil ik weg rijden krijg je een vreselijke knal te horen. Zit de handremkabel vast of is het wat anders...

oco1979

Forumguru
oplossing even rijden en handrem zo wat optrekken en lossen.
Doe dat wel in een rustige straat en niet aan mega snelheid, knopje wel ingedrukt houden om deze op en neer te doen.
Handremkabel kan ook vast zitten. Oplossing vervangen.

Huibert

Forumguru
Echt een definitieve oplossing heb ik bij mij toen niet kunnen vinden maar regelmatig reinigen had wel een positief effect. Na het vervangen van de rem trommels en schoenen, km stand ruim 200.000, was het wel nagenoeg weg.

turboturbo

Forumguru
Om die reden zet ik de auto niet meer op de handrem als ik 'm weg zet hier in de straat. Scheelt meteen als buren tijdens fileparkeren hun trekhaak weer eens in m'n kentekenplaat jensen, dan beweegt de auto tenminste iets mee :shutup:

Zelfs met nieuwe schijven en blokken gebeurde het dat de blokken na een paar dagen parkeren en vochtig weer waren vastgeroest.

Tijdens het rijden en kort parkeren gebruik ik de handrem wel zoveel mogelijk om te voorkomen dat ie vast gaat zitten door te weinig gebruik.

EDIT: excuus het lijkt hier te gaan om trommelremmen. Toch denk ik dat deze 'oplossing' mogelijk ook werkt voor trommelremmen.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan