Achteruitrij-camera af fabriek

Skoda-MAN

Forumguru
Ik hoorde vandaag van mijn dealer dat de achteruitrijcamera toch leverbaar is af fabriek op Amundsen systeem. kosten € 290,--, beter duur dan niet te koop, oude sok nog maar eens geschud.
Tijdens mijn bestelling van de auto op 13-02-15 zou dat niet mogelijk zijn, een teruggetrokken optie is er toen gezegd.

Skoda-MAN

Forumguru
@ertromp Nee zou af fabriek moeten zijn, ik krijg mijn auto pas na 21-04-2015 (maar weet ik veel misschien inbouw bij Pon, heb in ieder geval garantie)
Staat nu gewoon in de prijslijst van 23-02-15, staan nog veel meer opties op.
Als ik hem heb dan moeten er nog wat dingen aangepast worden met VAGcom

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Wil niet lullig doen, maar in de prijslijst van medio Januari '15 stond de OPA (Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)) ook al vermeld, dus waarschijnlijk heeft de dealer je een oor aan proberen te naaien op 13-02...

Sterker nog: op 12-02-'15 heeft Skoda Broekhuis in Hoogeveen, mij een offerte opgesteld voor een O3C EBL mét o.a. parkeercamera..!

Skoda-MAN

Forumguru
@hemi24 Ik denk dat de verkoper op dat moment niet goed geïnformeerd was, eerst waren ze leverbaar en toen een hele tijd niet. Ik had dat ding ook ergens zien staan maar is dus schijnbaar een tijd teruggetrokken geweest

• Leuk
Waarderingen: CDK

tist

Actief lid
(Optical Parking Assistent achter (parkeercamera))
Is dat wel een camera, daar er bij mij geen enkele aanwezig is, maar wel van Optical ..... op het scherm van mijn Columbus melding wordt gemaakt, bij het parkeren of zou dat ook nog zo eens een "vertaalfout of minimale spraakverwarring" kunnen zijn zoals dat "leder, wat uiteindelijk geen leder is":(

Skoda-MAN

Forumguru
@tist Dit staat er in de prijslijst van 23-02-2015:
Optical Parking Assistent achter (parkeercamera) € 290,-
Parking Distance Control voor en achter € 290,-
Meer kan ik er ook niet van maken, het zijn twee verschillende items. (verdere zekerheid heb ik ook niet):pieker:

hemi24

Forumguru
De één is standaard voorhanden op de EBL, de camera had ik er bewust bij laten zetten...

Dat het nu een Golf 7 wordt is weer een heel ander verhaal...

skodaboy

Forumguru
hier in BE is de achteruitrijcamera optioneel leverbaar af-fabriek i.c.m de amundsen gps.

parkeersensoren achteraan zitten standaard op een elegance uitvoering.
parkeersensoren vooraan zijn dan weer enkel leverbaar i.c.m het automatische inparkeersysteem (althans voor BE)

Skoda-MAN

Forumguru
@skodaboy Ik heb ook gezien dat er veel verschillen bestaan tussen de België en Nederland (Pon) uitvoeringen, waarschijnlijk om het vergelijken moeilijk te maken voor ons Ollanders.:nono:

tist

Actief lid
hier in BE is de achteruitrijcamera optioneel leverbaar af-fabriek i.c.m de amundsen gps.

parkeersensoren achteraan zitten standaard op een elegance uitvoering.
parkeersensoren vooraan zijn dan weer enkel leverbaar i.c.m het automatische inparkeersysteem (althans voor BE)
Klopt maar wordt in de columbus aangegeven als Optical ..... en dat is het duidelijk niet, het werkt met geluidsensoren. Werkt wel vrij goed hoor daar niet van :jaja:

Skoda-MAN

Forumguru
@tist ik heb instructieboek gedownload, zie blz. 152, plaatje kopiëren werkt niet. Daar staat duidelijk een camera met lijntjes op Amundsen, je kan kiezen tussen de beelden.

tist

Actief lid
@tist ik heb instructieboek gedownload, zie blz. 152, plaatje kopiëren werkt niet. Daar staat duidelijk een camera met lijntjes op Amundsen, je kan kiezen tussen de beelden.
Zoveel te beter he, maar aangezien Skoda nu en dan een loopje neemt met bewoordingen zoals leder, en hij op mijn wagen aangeeft dat het Optisch syteem in werking treed (bij parkeren automatisch of gewoon) en ik goed weet dat het niet Optisch is, zou het me niet verbazen dat dit ook een spraakverwarring van Skoda kon/kan zijn.
Dit naar aanleiding van de txt "Wil niet lullig doen, maar in de prijslijst van medio Januari '15 stond de OPA (Optical Parking Assistent achter (parkeercamera)) ook al vermeld, dus waarschijnlijk heeft de dealer je een oor aan proberen te naaien"
Als de dealer uitgaat van wat er te lezen valt kan het wel eens anders uitdraaien. Bij mij is het immers ook als Optical te lezen en dat is het dus duidelijk niet.:nono:

Skoda-MAN

Forumguru
@Corné de Kluijver Dank voor het compliment. jij lijkt me ook nogal gek op leuke auto speeltjes.
hoe is het nu met het stuurgedrag / zwabberen?
Sorry, jouw auto stond er niet bij wel jou comentaar.

Laatst bewerkt:

WAE

Senior Member
Vraagje,
Kan mem de achteruitrijcamera afregelen?
Ik stel vast dat deze nu een stukje van de bumper mee weergeeft . Dacht dat dit vroeger niet was? Of is me niet opgevallen..
Alvast bedankt voor de reacties

Bovenaan Onderaan