Ik heb met beide systemen ervaring met PDC veel en met achteruitrijcamera wel maar 4-5 keer geparkeerd, maar toch.
Mijn ervaring is dat je bij een achteruitrijcamera naar het scherm moet kijken en dat je dan niks meer om je heen ziet.
Dit terwijl PDC een
aanvulling is op je visuele waarneming, je kan nl. tegelijkertijd in je spiegels kijken (of achterom) en luisteren naar de signalen van het pdc.
Daarom zou ik dus niet voor een achteruitrijcamera alleen kiezen, omdat deze geen aanvulling is maar een vervanging van het spiegelwerk!
Zelf kon ik al fatsoenlijk file parkeren (jarenlang centrum Maastricht gewoond) en zou zelf niet voor PDC gekozen hebben als extra, maar op mijn huidige wagen die ik van mijn werkgever "gekregen" heb zat het op, en het went heel snel.
Gisteren had ik een leenwagen mee (ook O1 combi) die het niet had en ik reed achteruit en toen miste ik het direct, maw mijn automatische piloot heeft zich dus al ingesteld op deze extra input.
Ik verwacht trouwens straks hetzelfde effect in de S2 met de cornerlights je mist het niet totdat je het hebt gehad