Achteruitrijcamera gebruiken tijdens het rijden met caravan

GerardPost

Nieuw lid
Beste Skoda rijders,

Sinds enkele weken rij ik van mijn werkgever in een Skoda Kodiaq 1.5 TSI DSG. Echt een heerlijke auto. Ben er ontzettend blij mee. Wij gaan af en toe met de caravan weg, en deze auto kan trekt dat meer dan goed.
Ik heb een vraagje die ik op het forum nergens kan vinden.
De auto is voorzien van een achteruitrijcamera die vanaf fabriek is gemonteerd. Super makkelijk. Zet ‘m in zijn achteruit en aankoppelen is een eitje. Wat mij nou zo leuk lijkt, is als je de achteruitrijcamera zou kunnen gebruiken tijdens het rijden. Zie je de koppeling, breekkabel en kabelboom. Is er een manier om de achteruitrijcamera tijdens het rijden aan te zetten?
De vaste trekhaak is achteraf gemonteerd.
Bedankt!
 

Timmer

Forumguru
Voor zover ik weet kan je niet met enkele klikjes via vcds of obdEleven dit zomaar aanpassen, ik dacht dat die waardes hardcoded zijn in de module.

Als ik even out of the box ga denken...;
Nummerplaatverlichting vervangen door zo eentje met een ingebouwde camera.
Stroom aftakken uit de zekeringkast op stroom na contact (of permanente stroom en er een schakelaartje tussen steken).
Aftermarket radio zoeken met 2 video ingangen, of een 2e monitor plaatsen (handschoenvak en verwijderbaar?).

Of gewoon even op het knopje duwen als je onder de (was het nou 15of 20km/h?) rijdt, dan kan je het ook zien.

anderzijds, als je caravan je inhaalt op de autostrade, heb je die camera ook niet nodig :D
 

hemi24

Forumguru
Wellicht zou de snelheidssdrempel verhoogd kunnen worden, waarboven de camera uitgeschakeld wordt. Maar dat is iets wat je met VCDS of andere software zou moeten proberen.
 

Timmer

Forumguru
De snelheidsdrempel kan verhoogd worden met vcds (bij sommige modellen en dan nog niet bij alle camera's), maar het gaat nog altijd over lage snelheden gaan, zelfs op de hoogste toegelaten waarde.

edit; module 76 Park Assist - adaptation - switch-off speed for parking assist
 

brepus13

Forumguru
Of zorg er voor dat je video kan kijken tijdens rijden, kun je gewoon lekker muziek dvd’s oid luisteren/kijken.

de hele reis je trekhaak zien lijkt me ook niks.
 
Bovenaan Onderaan