Achteruitrijschakelaar KNS 6-bak

HOS

Nieuw lid
Beste forumlezer,

Kan iemand mij vertellen waar is de achteruitrijschakelaar kan vinden van mij Octavia Combi 2.0 TDI met een KNS versnellingsbak?
En ook hoe ik deze kan vervangen. Het lijkt erop of de bak nogal erg ingebouwd is........
Ik kan met googlen over dit type geen info, docu vinden.

Lampen, (deel) bedrading en zekeringen zijn gechecked en ok. Defecte schakelaar lijk dan de meest logische oorzaak van het niet branden van mij achteruitrijverlichting.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Grtz HOS

Joske

Forumguru
Een bouwjaar en motorcode zal ook wonderen doen ;) (NA de meet and greet natuurlijk...)

HOS

Nieuw lid
Thnx voor de tips. Hier dan aanvullende info.

Het betreft een Octavia Combi 2.0 TDI

Type : 1Z5345 Oct.Com DPF ELE
Versnellingsbakcode: KNS
Motorcode : BMM

Joske

Forumguru
Dat is al wat meer info, ben eens aan het kijken of ik een plaatje voor jou kan vinden. Wat is eigenlijk juist het probleem?

Schakelt de achteruit verlichting niet in?

HOS

Nieuw lid
Hallo Joske,

Gisteren grote beurt laten doen. Daar is geconstateerd dat de achteruitrijverlichting het niet doet.
Zij (niet dealer) konden zo gauw de oorzaak niet vinden (te weinig tijd ?!....)
Zij hebben wel de zekeringen , de lampjes en bekabeling gecontroleerd en deze waren goed.
Meest logische issue is nu dus de schakelaar.
Heb het alleen even gehad met deze garage en wil het zelf proberen op te lossen.

Joske

Forumguru
Bij deze versnellingsbak heb ik al gezien dat de "switch" hiervoor bovenop de versnellingsbak zelf zit. Zal straks (of vanavond, heb hier 2 pagadders van 4 en 2 rondlopen, dus weet wel wat doen ;) ) de tekening eens posten. Technisch kan ik je daarna jammer genoeg niet verder helpen, maar er zitten hier handige mannen genoeg op het forum! :thumbsup:

HOS

Nieuw lid
Thnx Joske.

Ik heb kleinkinderen van die leeftijd. Ogen en oren te kort.........

HOS

Nieuw lid
Thnx Joske,

Dat moet me toch duidelijk gaan helpen de switch te vinden.
Moet wel efkes een en ander uitbouwen om erbij te kunnen zo te zien.

Succes met de ukkies. (bijna bedtijd..)

Bovenaan Onderaan