HarmFeenstra
Nieuw lid
Goedemiddag allemaal,
Mijn naam is Harm Feenstra en ik ben nieuw hier! Sinds vorige week trots eigenaar van een hele mooie witte Octavia Combi 1.8TSI met DSG. En ja...e.a.a is al gereviseerd
Nu is mijn vraag in zekere mate hier vast al eens voorbij gekomen, ik kan echter nog niet helemaal een voor mij bevredigend antwoord vinden.
Mijn Octavia is namelijk nogal slap achterin. Enerzijds zouden een paar nieuwe schokbrekers hem goed doen maar ook vind ik dat hij behoorlijk doorzakt met belading, ook al is het maar een gezin met relatief kleine kids en wat boodschappen.
Een paar hulpveren zijn natuurlijk snel gemonteerd en niet te duur. Maar...ik wil liever ook niet dat de auto aan de achterkant omhoog komt.
Nu ben ik dus benieuwd naar jullie ervaring en advies met betrekking tot de volgende optie:
- Eibach verlagingsveren 3cm met nieuwe schokbrekers. Daar wordt hij natuurlijk lager van, maar hopelijk ook wat stugger (zijn ze niet progressief?)
- Hulpveren
- Ringen tussen de originele veren, geadviseerd door een veren specialist, ook daar komt de auto een centimeter van omhoog. (wat natuurlijk weinig is)
Ter info, dit zijn ook ongeveer de opties binnen het budget wat ik er aan wil besteden. Dus Ik snap dat een mooie complete KW set super rijd en een mooie optie is, maar dat gaat hem toch niet worden.
Ik ben benieuwd naar jullie input!
Mijn naam is Harm Feenstra en ik ben nieuw hier! Sinds vorige week trots eigenaar van een hele mooie witte Octavia Combi 1.8TSI met DSG. En ja...e.a.a is al gereviseerd

Nu is mijn vraag in zekere mate hier vast al eens voorbij gekomen, ik kan echter nog niet helemaal een voor mij bevredigend antwoord vinden.
Mijn Octavia is namelijk nogal slap achterin. Enerzijds zouden een paar nieuwe schokbrekers hem goed doen maar ook vind ik dat hij behoorlijk doorzakt met belading, ook al is het maar een gezin met relatief kleine kids en wat boodschappen.
Een paar hulpveren zijn natuurlijk snel gemonteerd en niet te duur. Maar...ik wil liever ook niet dat de auto aan de achterkant omhoog komt.
Nu ben ik dus benieuwd naar jullie ervaring en advies met betrekking tot de volgende optie:
- Eibach verlagingsveren 3cm met nieuwe schokbrekers. Daar wordt hij natuurlijk lager van, maar hopelijk ook wat stugger (zijn ze niet progressief?)
- Hulpveren
- Ringen tussen de originele veren, geadviseerd door een veren specialist, ook daar komt de auto een centimeter van omhoog. (wat natuurlijk weinig is)
Ter info, dit zijn ook ongeveer de opties binnen het budget wat ik er aan wil besteden. Dus Ik snap dat een mooie complete KW set super rijd en een mooie optie is, maar dat gaat hem toch niet worden.
Ik ben benieuwd naar jullie input!