actie vdo ms4200

gronitas

Nieuw lid
Hallo,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Mede op basis van de "objectieve" meningen over de o2 hatchback, heb ik besloten eveneens 1 aan te schaffen. Dit ivm mijn werk (leasen).

Ik heb mij erg verdiept in de mogelijkheden; diesel/benzine, ambiente/elegance etc

Ik heb 2 offertes laten maken. wordt vervolgd...

Ik wilde in eerste instantie een radio laten inbouwen. Maar op dit moment is er een actie mbt VDO navigatie. Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met dit systeem en of iemand argumenten heeft waarom ik dit systeem wel dan niet zou moeten nemen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen de juiste keuze te maken.

groeten
david
 

nomad

Senior Member
Een kennis van me heeft veel problemen met de 4200 (in een Mitsubishi) en na veel gezeur wordt dezxe door de importeur door een 4400 vervangen...
 

Spiegeltje

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Ik wilde in eerste instantie een radio laten inbouwen. Maar op dit moment is er een actie mbt VDO navigatie. Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met dit systeem en of iemand argumenten heeft waarom ik dit systeem wel dan niet zou moeten nemen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen de juiste keuze te maken.

groeten
david

[/ QUOTE ]

Ik heb dit systeem in mijn privé auto zitten en werkt best goed. Ik mis alleen het "overzicht" omdat je geen kaart ziet weet je eigenlijk niet goed hoe ze je stuurt. Je kan dit wel opvragen natuurlijk maar dan krijg je een opsomming van straten en/of snelwegen en dat zegt ook niet alles.

De navigatiesoftware van 2005 heb ik na 2 weken weer eruit gegooid en die van 2004 teruggeplaatst. Die "nieuwe" software deed de meest vreemde dingen qua routeplanning enzo

Leuk systeempje verder.
 

higgy

Forumguru
O ja, gaarne. Maar kijk daarnaast ook even op www.navigatiehelpsite.nl/Forum
Overigens bedoel jij denk ik de actie met de 4200RS, dat is een zgn C-IQ-toestel. De 4200 (zonder RS dus) wordt denk ik niet meer geleverd.
Je moet voor jezelf even uitmaken WAT je precies van een navigatiesysteem zou verwachten en hoe visueel je ingesteld bent.
De 4200RS is een uitstekend systeem dat werkt met pictogrammen op het lcd-schermpje op de hoofdunit. Kun je daarmee werken (met die pictogrammen) dan heb je aan dit toestel een prima navigatiesysteem van een fabrikant waarvan de continuiteit wel gegarandeerd is (een valkuil waar velen ingelazerd zijn: een systeem kopen dat een jaar later niet meer ondersteund werd door de fabrikant)

Wil je een systeem met een kleurenscherm waarop ook een echte kaart te zien is (veelal naar keus icm. een pictogram) dan zul je moeten kiezen tussen een volwaardig kleurensysteem (bijv. VDO 5400 of 5500) of een TomTom-achtige: een losstaand navigatiesysteem dat je op je dasboard vastzet met een houder.
De eerste, volwaardige kleurensystemen, is het summum: heb zelf een VDO MS5000 (die foto's hierboven in de fotogalerij onder Higgy) en zou niet meer anders willen.
Een TomTom KAN een heel goede keus zijn als je ietsjepietje aan accuratesse in wilt leveren (de TomTom maakt geen gebruik van snelheidspuls en gyroscoop: enkel van GPS-positie) Als je twee auto's hebt en wilt wisselen met je navi dan is een TomTom een goed alternatief en kaarten zijn prima leverbaar.

Heb ik je zo een beetje op weg geholpen? Uiterard ben ik bereid verdere vragen te beantwoorden.

Groet,
 

higgy

Forumguru
@Spiegeltje: bekend probleem ja, er komt voor de C-IQ-systemen nieuwe software aan van VDO.
@Nomad: was dat een 4200 of een 4200RS?
@Gronitas: je zou ook nog kunnen overwegen een goede gebruikte MS5000 te kopen. Doe dat dan bij voorkeur niet op Marktplaats, maar bij een bekende leverancier als Navco, BMIs o.i.d. Die vind je allemaal op genoemde www.navigatiehelpsite.nl/Forum
 

gronitas

Nieuw lid
Goh wat zijn jullie snel met reacties. Dank daarvoor. Ik had mij al ingelezen op www.navigatiehelpsite.nl/Forum,
maar daar zijn de meningen behoorlijk verdeeld. Ik kon trouwens niet uit het het actie-artikel halen of het om de rs variant gaat.

Het "probleem" is echter dat het een lease auto betreft en ik wil er dus eigenlijk net te veel contant geld in steken.
De keuze zal afhankelijk zijn van het feit of het de RS versie is of niet. Aangezien voor de RS versie een abonnement nodig is, wordt dit hem zeker niet.
nogmaals bedankt en ik laat even weten wat voor auto het is geworden en of de navigatiesysteem er in is gekomen.
 

higgy

Forumguru
Nee hoor, voor de C-IQ's HOEF je geen abonnement te nemen: je kunt hem ook vrij laten schakelen, alleen krijg je dan geen updates meer (tenzij je die los koopt uiteraard).
Ik heb ook een lease-bak en er juist voor gekozen m'n navi NIET mee te leasen. Zo is ie 'lekker van mij' en kan ik er mee doen wat ik wil.
We horen het wel van je!
(Gokje: TomTom 500? /forum/images/graemlins/wink.gif )
 

Reizende

Actief lid
Hoi,

Ik ben al 3 jaar in bezit van een MS4200 en dit naar volle tevredenheid. Geen probleem op welk vlak dan ook. Wel eenvoudig (geen flitsende kleuren kaart) maar alles wat je nodig hebt heeft 'ie. Ook radio en cd werken perfect. Ik raad je achter wel aan het te combineren met een cd-wisselaar. Ik ben zo tevreden over dit systeem dat 'ie gewoon weer mee gaat naar mijn zaterdag af te leveren O2 (Nu nog even in de Toledo..)! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif
 

Hetzer

Forumguru
ik ben ook in het bezit van een ms4200rs en ik ben er zeer tevreden over , een voordeel vind ik dat het gewoon netjes in het dashboord geintegreerd is en niet zoals een tomtom op de voorruit geplakt!!
Ook gaat de "spraak" over de reguliere boxen!!

nogmaal ik ben zeer tevreden over dit apparaat!!!!!!!!! /forum/images/graemlins/wink.gif
 

gronitas

Nieuw lid
@higgy: Heb jij wel gekozen voor een geintergreerde radio (Radio "stream")?
Ik sta voor de keuze om deze radio €485 in te bouwen en later een losse tomtom. Of voor €300 meer de MS4200 (Inclusief onbeperkte software voor de Benelux). Ik hoef verder geen carkit etc, daar kunnen dus geen conflicten mee ontstaan.

Ik hoef verder geen flitsende c.q. kleuren scherm. Als de stem maar accuraat en betrouwbaar. De vraag is echter of dat het geval is bij de MS4200?
 

Laus

Actief lid
nou, accuraat issie wel. Ben er redelijk tevreden over. Alleen binnen de stad krijg je soms wat vage/vreemde routes en issie nogal eens net te laat met een aanwijzing waar je wat aan hebt.

Ben nog steeds op zoek naar een truuc om die beveiliging eraf te slopen.

C-IQ bevalt me eigenlijk prima, je betaald precies daarvoor wat je gebruikt. (Heb zelf steeds zo'n 5x abotje, daarmee kan je een service naar keuze 5x activeren voor 1 dag, verschillende services hoor. Dus dagje buitenland, dagje flitsservice enz. enz.)

Alleen de kwaliteit van de versterker en boxen in de auto valllen me als hififreak nogal tegen. Het is vooral de versterker die bij zware bassen begint te clippen.

De tuner, en menu's op het apparaa zijn op z'n zachtst gezegd even wennen....maar daarna wel werkbaar.
 
Enne aanbieding valt ook wel mee, als je ff googled zie je dat ie tegenwoordig overal "in de aanbieding" is.... Kijk maar eens op bijv kieskeurig.nl en zal je zien dat ie vanaf 475 te koop is.
 

higgy

Forumguru
@Gronitas: nee, zoek de foto van mijn systeem maar even op. Ik heb een dubbeldins-masker in m'n middenconsole (i.t.t. het standaard 1,5 dins masker (besteld in Duitsland, de dealer wist niet van het bestaan maar bestelt ze daar zelf nu ook, aangezien VAG het niet kan leveren) en in die 2 dingaten zitten bovenin m'n MS5000 pc en onderin m'n MR6000 headunit annex scherm (de radio schuift indien gewenst helemaal naar voren, waarna ik hem handmatig kan kantelen en de onderzijde van de radio een volwaardig kleurenscherm vormt. Erg praktisch!)
 

Spiegeltje

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@Spiegeltje: bekend probleem ja, er komt voor de C-IQ-systemen nieuwe software aan van VDO.


[/ QUOTE ]

@Higgy: Enig idee wanneer?
 
Bovenaan Onderaan