Actiemodellen Octavia

LenK

Forumguru
De TV reclame had er al over: ga naar de Skoda dealer voor de Octavia actiemodellen.
Maar op Skoda.nl is er zoals gewoonlijk weer geen ruk over te lezen. Maar een huis-aan-huis blaadje had een advertentie hiervan:

Octavia Comfortline HB
Ambiente 1.6MPI + Metallic + Jumbo box + Radio CD + aflevering € 22000 (= -€ 2185)

Octavia Comfortline Combi
Ambiente 1.6MPI + Metallic + Radio CD + aflevering € 23000 (= -€ 2220)

Octavia Navigator HB
Ambiente 1.6MPI + Metallic + Jumbo box + Aflevering € 24500 incl Pakket met oa Leer + Radio CD + Carmin navigatie voor € 515

Octavia Navigator Combi
Ambiente 1.6MPI + Metallic + Aflevering € 25500 incl Pakket met oa Leer + Radio CD + Carmin navigatie voor € 480

japiejo5

Actief lid
Ai,...de Octavia III komt nu wel erg dichtbij!!
Dit soort acties geven meestal een wissel/modificatie van een model aan!! Jammer,...rijden we allemaal in een keer in een oud model!!

Misschien hebben ze nog een hoop benzine uitvoeringen die ze nog kwijt moeten,,..

Betekent dit dat er snel een O3 komt? Ik dacht dat de O2 nog niet eens zo oud was? En de O1 is ook nog gewoon verkrijgbaar?

Waar is Skoda nu helemaal mee bezig? Het is bijna een amerikaans merk met een jaarlijkse facelift?

Ach, de O2 blijft natuurlijk een schitterende wagen, dus zo erg om een "oud" model is het natuurlijk ook weer niet.

Exciter

Administrator
Jongens, niet te hard van stapel... eerst moet de Fabia II er zijn, voor die tijd zeker geen nieuwe Octy...

Vacaro

Senior Member
Word bij alle merken wel een beetje een trend van om de drie jaar wijzigingen al dan niet een nieuw model uit te brengen of door te voeren. Vind dat Skoda zijn modellen zelfs lang aanhoud, en als er veranderingen zijn is het zelfs nog subtiel.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

De TV reclame had er al over: ga naar de Skoda dealer voor de Octavia actiemodellen.
Maar op Skoda.nl is er zoals gewoonlijk weer geen ruk over te lezen.

[/ QUOTE ]

Duidelijke indicatie voor facelift. Ik denk dat een O3 nog te vroeg is maar een licht gewijzigde O2 (frontpartij in lijn met nieuwe Roomster en Fabia).

Bij Peugeut kaf je zoiets als er plotseling een Premium, Navteq of iets dergelijks verscheen die goedkoop was én was volgestopt met extra's.

Vergeet niet dat er al een tijdje actiemodellen zijn:
Ambiente +
Business Edition (Xenon-versie van huidige koplamp in de uitverkoop)

Ik ben zelf aan het rondkijken voor een lease-auto. Die kan ik waarschijnlijk in tussen maart en mei bestellen. Weet iemand of de combi-uitvoering ook in maart gefacelift wordt, of dat die later komt? Ik vind de huidige erg mooi namelijk, helemaal in 'business edition'...

Okki

Donateur
Zijn er nog opties op te krijgen ?
Kan ik die van mij wellicht nog net omruilen
1761.gif

Dus ook bij facelifts zit er een paar maanden tussen de hatchback en de combi? Want er zou in maart toch een facelift komen van de Octavia?

SkodaMan

Actief lid
De Golf V (en dus de O2) is te geavanceerd voor VAG om veel winst op te maken. De Golf VI (2008) zal daar verandering in brengen met o.a. een goedkoper BUS systeem en kunststof carrosseriedelen.
Het meest voor de hand liggende is dat de O3 afgeleid wordt van de Golf VI en laat in 2008 of 2009 op de markt komt. Dat is dus erg snel vergeleken met de vorige versiewissel.

Okki

Donateur
Hoe zit dat precies met die actiemodellen?

Lees op de site van Skoda dat er wel een Ambiente+ is, maar slechts 500 stuks. Dat zijn neem ik aan kant en klare modellen (vanuit Pon) waar je verder geen opties op kunt nemen en die maar met beperkte motoren en/of versnellingsbakken leverbaar zijn.

Iemand meer info ?
crazy.gif

LenK

Forumguru
Actie modellen hebben vaak weinig variatie mogelijkheden.
De bovenstaande auto's hebben bijvoorbeeld alleen 1.6MPI handgeschakeld. Bij de Ambiente+ weet ik niet wat er te kiezen valt.

Uitzonderding op variatiemogelijkheid lijkt de Business Edition, die is er met elke motor en elke versnellingsbak.

Of je wel of geen opties kunt krijgen ligt ook aan het soort optie denk ik. Alles wat de dealer zelf kan en wil monteren zul je kunnen bestellen.
Opties die alleen af-fabriek kunnen zul je niet kunnen bijbestellen (bijv maxi-dot)

Okki

Donateur
Gelukkig....hoef ik me daar weer geen zorgen om te maken.
Nou alleen nog maar wachten tot het medio maart is!
489.gif

SmurfForLife

Actief lid
De actiemodellen zijn (in de meeste gevallen) voorraad auto's uit NL of staan bij de ooster- en zuiderburen te lang stil....

Dus geen zorgen maken over een facelift o.i.d. Ongeacht een actiemodel komt deze er toch wel.

Bovenaan Onderaan