Actiemodellen - Tour 2012

Bericht uit de telegraaf / AuutoVisie van ma 11 jun 2012, 18:10 Skoda komt met Tour-modellen

AMSTERDAM - Skoda verbindt haar naam al enige jaren aan de Tour de France. De Tsjechen trekken deze tweewielerband door naar hun eigen vierwielers in de vorm van de speciale Tour-uitvoeringen. Deze zijn tot en met 31 augustus dit jaar te bestellen.

CITIGO

Te beginnen bij de kleinste auto uit het Skoda-programma: de Skoda Citigo (vanaf 15 juni bij de dealers) wordt ook direct als Tour leverbaar. Deze heeft onder meer een afneembaar 5-inch kleuren touchscreen met navigatiesysteem, Bluetooth, boordcomputer en MP3-compatibele mediaspeler, airco en een radio-/cd-speler.

FABIA EN ROOMSTER

Ook modellen als de Fabia, Fabia Combi en Roomster zijn als Tour leverbaar. Deze auto's beschikken over elektrisch bedienbare ramen achter, in hoogte verstelbare voorstoelen, 15 inch Antares-wielen, middenarmsteun vóór, speciale interieurbekleding en vloermatten, klein lederpakket en donker getinte ramen achter (Sunset).

OCTAVIA

16 inch lichtmetalen Proxima-wielen, Bluetooth, multifunctioneel lederen stuurwiel, volautomatische airco, verwarmbare voorstoelen, Parking Distance Control achter, navigatiesysteem, automatisch dimmende binnenspiegel, regensensor, 4 extra luidsprekers achter en het sportinterieur Dynamic met sportstoelen zijn toebehoren van de Octavia Hatchback en Octavia Combi Tour Businessline.

YETI

Indien er gekozen wordt voor de Yeti Tour, dan krijgt de koper onder meer een automatisch dimmende binnenspiegel, lendensteunen in de voorstoelen, 17 inch lichtmetalen Dolomite-wielen bij de 1.2 TSI (16 inch op de 1.4 TSI), navigatiesysteem, net onder de hoedenplank, parkeersensoren achter, regensensor en lichtassistent en meer.

SUPERB

Ook voor de Superb levert Skoda een Tour-pakket. Deze heeft onder andere navigatie, xenon, 16 inch lichtmetaal, parkeersensoren voor en achter, automatische airconditioning en een multifunctioneel stuurwiel.

Prijzen vanaf 1 juli:

Model
Prijs
Citigo Tour Greentech 3-drs
€ 9.790
Fabia Tour
€ 14.990
Fabia Combi Tour
€ 16.190
Roomster Tour
€ 18.190
Octavia Tour
€ 23.250
Octavia Combi Tour
€ 23.990
Yeti Tour
€ 25.690
Superb Tour Businessline
€ 31.990
Superb Combi Tour Businessline
€ 33.490

Witte Yeti

Actief lid
11 juni 2012

ŠKODA is ook dit jaar hoofdsponsor van de Tour de France. Om die nauwe band te vieren, verschijnen er ook dit jaar speciale Tourmodellen. Dit jaar zijn alle modellen van ŠKODA er in een speciale Tour-uitvoering, dat betekent veel extra uitrusting tegen een uiterst competitieve prijs.

De Tour de France is het grootste wielerfestijn ter wereld. Behalve de echte helden, de wielrenners, domineren ook de auto’s van ŠKODA het beeld. Maar liefst 250 stuks rijden in de wielerkaravaan mee als ploegleidersauto, materiaalwagen, directieauto en jury-auto. Vooral de Octavia Combi en Superb Combi zijn populair. ŠKODA is al sinds 2004 officieel partner van de Tour de France. Het merk is ook hoofdsponsor van de witte trui, het shirt voor de beste renner jonger dan 25.

De 99ste Tour de France wordt verreden van 30 juni t/m 22 juli 2012 en start dit jaar in Luik.

De ŠKODA Tourmodellen zijn te bestellen tot en met 31 augustus 2012.
Bekijk nu de Tourmodellen.

Fabia

† In Memoriam
Mijn Fabje is een Touruitvoering van 2009 en daardoor erg compleet. Zeker aan te raden deze Tour uitvoeringen.

Ridley

Forumguru
De Superb Tour Businessline is leverbaar op zowel de Hatchback als de Combi. Standaard beschikt de Businessline al over o.a. Navigatiesysteem, Xenon-verlichting, 16 inch lichtmetalen velgen, parkeersensoren voor en achter, Climatronic automatische airconditioning en een multifunctioneel stuurwiel. De berijder van de Tour Businessline wordt bovendien verwend met Sunset (extra donker getinte ramen achter), verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugen voor de bestuurder en Emory lederen/alcantara bekleding.

Goededag. Ben helemaal nieuw hier.
Ik moet binnenkort een nieuwe leasebak uitzoeken en kom uit op een Superb Combi Ambition Businessline 1.8 DSG (wat een lange naam)
Nu vraag ik me af of ik voordeel van de Tour-uitvoering kan hebben?
Op de skoda-site is er nog geen info over te vinden.

en is de Tour (als ie bestaat) gebaseerd op de active/ambition/elegance of is het een extra bovenop al deze modellen?
Als ie gebaseerd is op de Ambition Businessline (en daar lijkt het bij bovenstaande tekst op) dan gaat de Tour dus zo'n 1500 goedkoper zijn? (leer, elec+verwarmbare stoelen en sunset is ongeveer 2500) om op 4000 voordeel uit te komen ?

Weet iemand hier al meer van?

Ridley

Forumguru
Ik heb mijn stuk gekopieerd van de IPad app AutoZine, daar stond dit stuk over de Superb in.

Ja dit stukje vind ik met google op zo'n beetje alle auto- en nieuws-sites, maar op de skoda-site ontbreekt elke aanwijzing voor een Superb Combi Tour-edition

Ridley

Forumguru
Heb de vraag even via Twitter voorgelegd aan Skoda: midden volgende week meer nieuws over de Superb! Was geen foutief persbericht. Nog even geduld mensen :koffie:

Handig dat sociale media van tegenwoordig, binnen enkele uren reactie. :xyxthumbs:

Dat is goed nieuws.
Weet iemand op welke uitvoering ze gebasseerd zijn?

Nu zegt t nog niets op de site.

Is de O2c bijv gebasseerd op amb.bl en wat betaal je effectief extra voor de extras?

Dan kun je pas berekenen wat Jou voordeel is.

via tapatalk

laagvlieger

Forumguru
Ik heb vorig jaar een Fabia Combi gekocht met wat opties voor € 12.000 rond, en dan nog een diesel. Wel in België ... In Nederland kostte dezelfde Fabia 5 a 6000 euro meer. Daarmee dat ik deze prijzen moeilijk een actie kan noemen, omdat het nog zoveel geld lijkt :shocked:

Hmmm, net bij de dealer geweest en voor mij is de Superb Combi Tour aanbieding totaal niet interessant.
Tov Ambition BL extra: leer, electrische & verwarmde stoelen en panodak voor 3000 euro meer!
Het zal wellicht voordelig zijn voor iemand die al die opties wilde of die een Elegance met panodak op het oog had, maar anders kan dit niet uit.
en de genoemde 3000 tot 4000 euro voordeel zie ik dan ook niet voor de Superb: Als ik het al zou willen is het voordeel nog geen 500 euro.
De Tour-edition wordt het dus niet.

MartijnMeppel

Nieuw lid
Tour-edition besteld als lease-auto, kost € 35k alle optie m.u.v. glazen dak want dat mocht niet binnen 20% bijtelling :(. De 18" themisto mocht wel, beetje in de war, maar zal wel.

Eind september geleverd en dan maar eens rechtstreeks via Jeroen Dik (kijken of ik nog korting kan krijgen door dit forum te noemen)

Bovenaan Onderaan