Actieve antenne

Ik ben op zoek naar een verloopstuk met 12v. aansluiting voor de antenne van mijn Fabia zodat ik een beter ontvangst heb. Ik heb vrij veel storing op mijn radio en ik heb hier gelezen dat de antenne moet worden voorzien van 12v. Ik weet dat er al eerder melding is gemaakt maar ik kan dat artikel niet vinden
blush.gif

Even aan vraag. Ik heb inmiddels een radio ingebouwd in mijn Fabia. En hij werkt! :) Gelukkig hoefde ik de kabels in de ISO-stekker niet te verwisselen; dat had de vorige eigenaar al gedaan :D
De ontvangst laat echter nogal te wensen over. Nu heb ik een andere antenne besteld (alleen de spriet, dus de originele voet blijft erop zitten). Heb ik dan aan de 'Antenne adapter 12 V VW van Conrad voldoende' ? Of moet ik een gewone antenneversterker erop zetten?

TurboBooster

Forumguru
Antenne adapter ertussen. Deze voedt de antenneversterker in de voet van de antenne, dus geen antenne versterker gebruiken.

TB.

Gieliovd

Forumguru
Je hoeft naar mijn weten geen andere antenne, maar inderdaad een speciale adapter, tussenkabeltje, die de fantoomvoeding van je antenne voedt. Er zit namelijk schijnbaar een versterker in de voet van de huidige antenne.

Ik heb ook k*t ontvangst en moet er maar eens zo'n ding tussen hangen.

Wat ik trouwens heb kwam ik achter: als ik aan de dashboardverlichting draai, dan gaat de verlichting in mijn radio kortstondig fel branden (kan ik het eindelijk lezen) en vervolgens met knipperen weer naar heel licht toe.

Iemand dit ook met aftermarket?

Nog even een aanvullende vraag: ik heb de fantoomvoeding inmiddels binnen (9,99 inclusief verzendkosten via ebay) en ik ga 'm later vandaag ff inbouwen. Nu heb ik een metalen 'shark fin' antenne liggen die ik wil installeren. Die moet ik aansluiten op de antennedraad. Kan dat kwaad? Want ik begrijp dat er dankzij de fantoomvoeding stroom naar de antenne gaat..? En aangezien de shark fin niet ommanteld is, lijkt me dat dat niet zo handig is...

TurboBooster

Forumguru
Zolang u de orginele antennevoet blijft gebruiken zal er geen probleem ontstaan. De feitelijke versterker zit in de antennevoet.
Hoe de ontvangst met de zg. 'shark fin' zal zijn is mij niet bekent.

TB.

Bovenaan Onderaan