Ad Hoc vraag! mbt start knop octavia 3

Snitser

Actief lid
Goedemorgen mede forummers!

Ik ga straks kijken naar een octavia 3 combi voor mijn zusje. Net een jong gezin, dus hebben meer ruimte nodig.

Nu heeft de betreffende auto een start knop om de auto te starten ipv een conventionele slot.

Zelf heb ik hier geen ervaring mee. Hoe storing gevoelig is dit en als de knop stuk gaat, is hij dan makkelijk te vervangen?

Japanese Power

Donateur
Als ik dit topic (SuperB) lees is de knop makkelijk schoon te maken en te vervangen, lijkt me stug dat dit in een OC3 anders zal zijn.
Ik zelf heb nooit problemen ervaren in de krappe 100000 KM met de startstop knop in m'n Kodiaq.

hemi24

Forumguru
Bij de huidige Kodiaq nog geen enkel probleem na 80k; bij een eerdere wagen gedurende 160k ook nooit problemen mee gehad.

Kan me onderdelen voorstellen waar ik eerder vraagtekens bij zou zetten..!

CharlesTucker

Forumguru
Inmiddels 111000 km ervaring met een O3 met startknop, nooit problemen mee gehad. En als je je geen zorgen maakt om een conventioneel slot zou ik me al helemaal geen zorgen maken over een startknop, dat is toch een simpeler ding.

Een dingetje om rekening me te houden mochten jullie tot aankoop over gaan. Als de betreffende auto ook Kessy heeft ("deuren openen/sluiten en starten zonder sleutel), dan start ie alleen als de sleutel in de buurt is, in je broekzak of tas. Mocht het batterijtje leeg zijn dan start ie niet, en lijkt het alsof de knop kapot is. Batterijtje in je sleutel vervangen lost het probleem op. In de handleiding staat ook beschreven hoe je toch binnenkomt en kunt starten, mocht je geen nieuw batterijtje bij de hand hebben.

Tees

Donateur
En minstens zo belangrijk als ie KESSY heeft: zorg voor een goede anti-diefstalmaatregel, tot een paar jaar geleden waren de KESSY sleutels permanent aan het uitzenden, en daar heeft het dievengilde dankbaar gebruik van gemaakt. Een of andere stralingsblokkerende maatregel (metalen blikje, speciaal hoesje oid) zou ik wel aanraden.

Snitser

Actief lid
Hallo iedereen! Bedankt voor alle reacties, super! Auto heeft geen keyless entry. Normale sleutel zoals we die kennen.
Zaterdag even kijken met mn zusje en dan denk ik dat ze straks een mooie ocatavia rijker zijn. Ze komen uit een panda...

Bedankt iedereen!

brepus13

Forumguru
Hallo iedereen! Bedankt voor alle reacties, super! Auto heeft geen keyless entry. Normale sleutel zoals we die kennen.
Zaterdag even kijken met mn zusje en dan denk ik dat ze straks een mooie ocatavia rijker zijn. Ze komen uit een panda...

Bedankt iedereen!
Als de auto een start knop heeft dan is dat gekoppeld aan kessy. Dat je een normale sleutel hebt klopt. Je hoeft hem alleen niet uit je zak te halen. Je kan kessy ook herkennen aan het streepje op je handvat.

Snitser

Actief lid
Eerlijkheid s halve heb ik er vandaag niet goed op gelet en na de proefrit de auto gewoon afgesloten met de AB. Zaterdag ga ik met mn zusje kijken, rijden en zal dan even de handgreep inspecteren

Canon-Eye

Forumguru
Aai (met de sleutel in je zak) over de buitenkant van de handgreep, waar dat streepje zit.
Als je dan een klik hoort, gaat-ie op slot... :pardon:

brepus13

Forumguru
Start knop en kessy in de tekst. Ga er maar vanuit dat er kessy op zit. Dus zonder sleutel auto openen, starten en afsluiten.

brepus13

Forumguru
@EdK

Wat voor een sleutel hoort er volgens jou bij dan?

Mijn eigen sleutel ziet er ook zo uit maar kun je gewoon in je broekzak laten voor openen, sluiten en dus starten.

Japanese Power

Donateur
Ook al heb je Kessy heb je altijd nog een open en sluit knop op de afstandsbediening. Zoals ik de tekst lees en de foto’s bekijk heeft deze auto èn keyless entry èn keyless start. Dus volledig KESSY. Lekker hoor.

Bovenaan Onderaan