Adaptieve cruisecontrol => cruisecontrol

Daan078

Senior Member
Ondertussen rij ik nu een paar weken rond in mijn nieuwe Superb. Heerlijke auto, voorzien van adaptieve cruisecontrol. Deze kan ik echter niet uitschakelen, en daarmee bedoel ik dat ik alleen de cruisecontrol wil activeren. Onderaan de handel zit een knop, waarmee ik alleen de optie ‘limiter’ kan selecteren.

Is het mogelijk om alsnog de cruisecontrol functie te programmeren met VCDS?

1983jeroen

Forumguru
Bij mijn Octavia heeft iemand het geprobeerd aan te zetten, maar werkt het helaas niet. Ik kan dus nog steeds niet kiezen.

Ik vind zelf ACC in de meeste gevallen wel fijner, maar pas sinds ik de optie voor rechts inhalen heb laten activeren.
Misschien is dat voor jou ook een optie of stoor je je aan andere dingen?

Daan078

Senior Member
Dat zou een optie kunnen zijn, en als het mogelijk is dan ook de ACC uitschakelen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Bakkertje

Forumguru
Heb je al eens naar de instellingen gekeken van de ACC @Daan078?
Het gedrag is namelijk behoorlijk anders of je hem op eco, normaal of sport zet. In combinatie met de ingestelde afstand heb ik er totaal 0 moeite mee. Ik heb dan ook moeite met het begrijpen waarom mensen ACC niet fijn vinden. Het enige wat ik me voor kan stellen is het inhouden bij het uitvoegen. Wat ik heel simpel overrule door op de res knop te drukken.
Niet om nu een zoveelste discussie over het nut van ACC te starten, maar wel om je even de tip mee te geven dat je met wat instellingen het gedrag naar wens kunt instellen.

Bovenaan Onderaan