Adaptive Frontlight System

kleine heino

Senior Member
Beste forumleden,

Volgens de prijslijsten van de Skoda Karoq uit 2020 zou deze auto voorzien zijn van Adaptive Frontlight System (AFS). Ik vermoed dat dit niet op de auto zit. Is er een manier om dat te controleren?

Ik dacht dat dan achter de spiegel een brede unit zit met verschillende camera's, toch? Bij deze auto zit volgens mij alleen een regensensor want er zit een heel smal unit achter de spiegel.

BVD
Heino
 

Antera

Donateur
AFS is bochtverlichting. Dit kan met je mistlampen zijn. Savonds auto starten en naar links of recht draaien en kijken of je mistlamp aan die kant aan gaat. Soms een lampje in de koplampen

Camera niet standaard.
 

hemi24

Forumguru
AFS is in mijn beleving iets meer dan alleen statische bochtenverlichting…

Er zijn in de basis 3 soorten verlichting:
- halogeen
- LED (vaak met automatische hoogteregeling)
- LED matrix

Bij de eerste 2 hoeft er niet persé het uitgebreide sensorpakket in de voorruit te zitten, maar dat is ook afhankelijk van andere opties, zoals bijvoorbeeld lane-assist, automatisch grootlicht en verkeersbordherkenning. Op de versie vóór de facelift is (dacht ik) nooit matrix verlichting leverbaar geweest…

Er staat trouwens nog wel een brochure van 2020 (MY21) in de bibliotheek:

Prijslijsten zijn online wel te vinden:

Heb je de auto ondertussen gekocht?
 
Laatst bewerkt:

kleine heino

Senior Member
AFS is in mijn beleving iets meer dan alleen statische bochtenverlichting…

Er zijn in de basis 3 soorten verlichting:
- halogeen
- LED (vaak met automatische hoogteregeling)
- LED matrix

Bij de eerste 2 hoeft er niet persé het uitgebreide sensorpakket in de voorruit te zitten, maar dat is ook afhankelijk van andere opties, zoals bijvoorbeeld lane-assist, automatisch grootlicht en verkeersbordherkenning. Op de versie vóór de facelift is (dacht ik) nooit matrix verlichting leverbaar geweest…

Er staat trouwens nog wel een brochure van 2020 (MY21) in de bibliotheek:

Prijslijsten zijn online wel te vinden:

Heb je de auto ondertussen gekocht?
Bedankt voor de url, ik heb de brochure gedownload. Ja, de auto gekocht :-)

Lane assist, automatisch grootlicht en verkeersbordherkenning zit er niet op, maar ja, je kan niet alles hebben bij een occasion.
 

EdK

Forumguru
Zou blij zijn als dat er niet op zat !
Dat lane assist is één grote ergenis en ben blij dat dat het zo is geprogrameerd door Antera dat je kunt zeggen dat hij uit staat....
En die verkeersborden herkenning die moet nog even wat jaartjes naar school toe, zit er meer naast dan dat hij het goed heeft
 
Bovenaan Onderaan