Adaptive Xenon

rbo

Senior Member
Ik heb een probleempje denk ik met de verlichting.Octavia van 24-04-09.
Vorige week opgehaald.
Als ik de auto start en verlichting inschakel dan gaan de lampen naar boven en beneden en links rechts en dan blijven ze in een bepaalde stand staan.Tijdens het rijden blijven ze in die stand staan , er gebeurt niets in de bochten en er gebeurt niets bij hogere of lagere snelheid.
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is??

Ik dacht als de auto stil staat en draai aan het stuur dan zouden de lampen toch mee moeten gaan??

Ook de dagrij verlichting en corner lichten krijg ik niet aan of doen het niet??

maf

Lid
Hoi rbo,
de dagrijverlichting moet de dealer waarschijnlijk nog activeren, cornerlichten kun je via de maxidot instellen.
Wat betreft het meedraaien: het is niet hetzelfde systeem als de DS van vorige eeuw! Deze AFS lampen draaien niet mee in de bochten; ze stralen alleen bij hoge snelheid verder naar voren (snelweg) en bij lagere snelheid meer in breedte. Dat is adaptief volgens de bedenkers...

rbo

Senior Member
Hoi Maf,

Hier een stukje uit de folder:

Adaptive frontlight system, De xenon lampen stralen een uitzonderlijk helder licht uit.
Twee elektrische motoren zorgen voor de hoogteregeling en het meedraaien in de bochten.

Weet jij waar de corner lichten in te stellen zijn in maxidot?

Hoe schakel je normaal de dagrij verlichting in?

maf

Lid
de cornerlichten (ik doe het even uit het hoofd..) stel je volgens mij in bij kopje setup of lights&vision.
wat betreft dagrijverlichting: bij de aflevering vorige week donderdag was dit niet geactiveerd. Toen heeft de dealer dat gedaan via de laptop. Dan is het een kwestie van de verlichting in de stand "auto" en de dagrijverlichting is aan.

Ik wist overigens niet dat Xenon mee draaide in de Octavia.. weer iets geleerd !!

rbo

Senior Member
Thnx, ik zal binnen kort eens terug gaan naar de dealer ik mis namelijk ook nog radio en navigatie functies in de maxidot.

Michel

Forumguru
Onder lights & vision zou je inderdaad de cornering lights uit moeten kunnen zetten. Vreemd genoeg blijven ze in mijn geval ook werken als ik het bijbehorende vinkje in het menu weghaal...... Is dit bij jullie ook het geval?

De lichten sturen zeker wel mee in bochten, al moet je er wel echt op letten, anders valt het niet op.

rbo

Senior Member
Ik heb inderdaar ook het vinkje aan en uit gehad maar er gebeurt helemaal niets.

rbo

Senior Member
Wie weet hoe het dagrijverlichting exact werkt , dit zou via de buitenste lampen in de mistlichten moeten gaan????

Hoe schakel je dit in?

maf

Lid
yep, maar ik moest dat door de dealer laten activeren. Daarna kun je het gebruiken door de lichtschakelaar in de "auto" stand laten staan.

Huyzen

Lid
Thnx, ik zal binnen kort eens terug gaan naar de dealer ik mis namelijk ook nog radio en navigatie functies in de maxidot.

Heb je wel je radio aanstaan dan? Als ie uitstaat zijn die functies (navigatie en radio) ook niet zichtbaar in het maxidot menu (bij mij niet in elk geval)

rbo

Senior Member
Navigatie en radio doen het nu , was niet geactiveerd.De rest werkt nu ook alleen de dagrijverlichting nog.

Fabia II Sport

Actief lid
Hoi rbo,
de dagrijverlichting moet de dealer waarschijnlijk nog activeren, cornerlichten kun je via de maxidot instellen.
Wat betreft het meedraaien: het is niet hetzelfde systeem als de DS van vorige eeuw! Deze AFS lampen draaien niet mee in de bochten; ze stralen alleen bij hoge snelheid verder naar voren (snelweg) en bij lagere snelheid meer in breedte. Dat is adaptief volgens de bedenkers...

Hier ook het geval op een nieuwe Octavia II BL Elegance.
Corner verlichting staat wel in het Maxi-Dot en kan je aan en uit vinken maar werkt niet.
Dagrijverlichting werkt na een update van de dealer, deze staat nu ook in het maxi-dot en kan handmatig aan en uit gezet worden.

Alleen de corner functie werkt niet.

AFS lampen werken wel, indien je op de dijk rijd dan gaan ze wel naar links en rechts. Bij stilstand doen ze het niet, de bocht velichting werkt denk ik alleen boven een bepaalde snelheid.

rbo

Senior Member
Hoi,

Bij mij werkt de corner verlichting wel , als je snelheid onder de 40km/h is en stuurt naar links gaat de linker mistlamp branden.Als je de achter uit versnelling inschakeld gaan ze allebei aan.Ik kan ze echter ook niet uit zetten.

Fabia II Sport

Actief lid
Bij deze nieuwe O2 Business Line werkt de Corner functie in zijn geheel niet, dit schijnt bij meer nieuwe O2's het geval te zijn.
De dag rijverlichting is nu wel aan en uit te schakelen via het maxi-dot (Na update van de Dealer !!!)

Voor de corner functie hebben ze nog geen oplossing, men wacht op PON.

rbo

Senior Member
bij mij werkte de cornerlichten eerst ook niet , ben naar de dealer gegaan , ze hebben het geactiveerd en toen werkte het.
Je hebt niet toevallig "travel mode" aan staan????

Michel

Forumguru
Eigenlijk zou PON of de fabrikant eens een addendum moeten maken over de (on)mogelijkheden in het Maxi-Dot menu. Veel zaken die op mijn auto zijn in te stellen, zie ik niet in de handleiding terug of slechts beperkt uitgelegd.
Zo wordt bijvoorbeeld "Travel mode" nergens uitgelegd. In eerste instantie wist ik ook niet wat het deed, totdat ik er via Google achterkwam dat dit er voor zorgt dat de verlichting van auto dan voor linksrijdend verkeer (UK etc.) kan worden ingesteld.

Bij mij werkt Cornerverlichting wel, maar is deze dus niet uit te schakelen via het menu. Dagverlichting heb ik (nog) niet laten activeren.

Fabia II Sport

Actief lid
Eigenlijk zou PON of de fabrikant eens een addendum moeten maken over de (on)mogelijkheden in het Maxi-Dot menu.

Dat zou makkelijk zijn ...

Ook als je een factory reset doe van de Maxi-Dot dan staat er ook heel even Auto-Hold tussen de setup ... wat dat dan is ??? kan je ook aan en uit vinken.
Maar even later is deze optie verdwenen.

Dagrijverlichting stond er eerst niet tussen maar na een update/activering wel, kan ook de dagrijverlichting aan en uit zetten.

Wat betekend Conf.Ind dan bij de Light and Vision ?

Maarten

Forumguru
Ik zie hier opties voorbij komen die ik niet ken. Of doe ik iets fout, of beschikt mijn Fabia niet over een uitgebreider Maxidot?
Wat zou de Maxidot van de Fabia moeten kunnen?

Ronnie

Forumguru
Ik zie hier opties voorbij komen die ik niet ken. Of doe ik iets fout, of beschikt mijn Fabia niet over een uitgebreider Maxidot?
Wat zou de Maxidot van de Fabia moeten kunnen?
Het zal toch niet zo zijn dat je weer de verkeerde auto hebt gekregen?

Michel

Forumguru
Wat betekend Conf.Ind dan bij de Light and Vision ?

Hiermee kan je uit- of inschakelen dat de richtingaanwijzers drie keer gaan knipperen als je kort richting aangeeft. Heb ik ook in de praktijk moeten uitvinden, want volgens mij staat dat ook nergens beschreven.

Bovenaan Onderaan