Adrianus rijdt Skoda (Octavia Combi 1)

Een hallo van mijn kant aan iedereen van dit forum.

Afgelopen week een mooie Skoda Octavia Combi gekocht. Uit 1999, donkergroen.
Na jaren 2 auto's voor de deur gehad te hebben, was het afgelopen half jaar soms best afzien met als enige auto een audi 80 uit 1986. Dus besloten om, ook met het oog op de naderende kampeervakantie, iets groters en met meer comfort erbij te kopen. De audi gebruik ik nog wel voor woon-werkverkeer (op gas, dus lekker goedkoop, dan de radio maar wat harder)

Na lang zoeken liep ik tegen deze Octavia aan, die (nog maar) 180.000 km op de teller heeft. Volledig afgestempeld boekje erbij van de dealer, met een uitdraai van alle uitgevoerde werkzaamheden.

Geeft toch wel wat vertrouwen. Ik hoop daarom niet al te veel hier rond te hoeven hangen ivm narigheid :), hoewel ik inmiddels al wel een draadje ben gestart over een bokkende motor, hopen dat dat mee gaat vallen.

Cordoba

Forumguru
Welkom Adrianus, heb je toevallig foto's van de Octavia? Er zijn hier weinig O1-combi's, de meeste O1's zijn hatchbacks. Ik vraag me af of het soms de oude auto is van Peter (nickname Desperado, ik zal zo even zijn autotopic zoeken).

We zullen zien of we je kunnen helpen om je O1 weer snel en goedkoop pico bello in orde kunnen krijgen.

Topic van de O1 van Desperado gevonden, maar er staat nog maar 1 foto in:
20131222_164530-jpg.22664

Ik denk dat er verder nog wel foto's van te vinden zijn bij de meeting bij Skoda-dealer Jawes in Ede.

Laatst bewerkt:
Welkom Adrianus, heb je toevallig foto's van de Octavia? Er zijn hier weinig O1-combi's, de meeste O1's zijn hatchbacks. Ik vraag me af of het soms de oude auto is van Peter (nickname Desperado, ik zal zo even zijn autotopic zoeken).

Nope, heb afneembare trekhaak, geen vaste. (en een oranje trekhaak dop:D. Wel zelfde kleur zo te zien.
Zou wel leuk zijn om oude eigenaar te weten. Er is iig goed voor gezorgd.

Foto's zal ik binnekort maken (nu nog te vroeg)

Cordoba

Forumguru
Desperado heeft zijn auto ongeveer een jaar, anderhalf jaar terug verkocht/geruild, dus er kunnen best wat aanpassingen gebeurd zijn in de tussentijd. O1 combi's zijn redelijk schaars, en omdat ie ook dezelfde kleur en leeftijd heeft begon ik te denken dat het mogelijk dezelfde auto is.

Voor zover ik kan achterhalen is de auto in november 2014 van de eerste eigenaar ingeruild, dus een half jaar geleden. Ik heb al op mijn kenteken gezocht op dit forum en naar foto's, maar kan geen link vinden.

Cordoba

Forumguru
OK, heeft de '1e' eigenaar de auto soms gebruikt ingevoerd, het kan natuurlijk wel dat iemand de auto 14 jaar heeft gehad, maar volgens mij is dat toch zeldzaam (check of datum '1e toelating' en '1e tenaamstelling' gelijk zijn, zijn die datums verschillend, dan is de auto gebruikt op NL-kenteken gezet.

Bovenaan Onderaan